מה חשוב לדעת על משאבות מים

מה חשוב לדעת על משאבות מים

אחד השימושים הנפוצים ביותר של משאבות מים הוא בבנייה לגובה. הרי בימינו, כאשר אנו בונים בניינים גבוהים בערי ישראל, לא ניתן להסתמך על מגדל המים השכונתי.

יש צורך במשאבות מים על מנת ליצור לחץ מים בקומות הגבוהות. כמובן שזוהי רק דוגמה אחת לאפליקציה של משאבות מים, אך למעשה ניתן למצוא משאבות רבות בשימוש פרטי ובשימוש מסחרי. ברמת העיקרון משאבת מים היא מכונה היונקת ודוחפת מים. זהו העיקרון הבסיסי ביותר של המשאבה. בכל מקום שבו יש צורך בהולכה של מים ממקום למקום יש צורך במשאבת מים בשביל לעשות זאת.

 כולנו מכירים את דוגמת לחץ המים בבתים כפי שכבר הזכרתי; אך ישנם שימושים רבים בתעשייה. מפעלי תעשייה רבים עושים שימוש במים לצורך תהליכי ייצור שונים הדורשים מים וכמו כן למערכות קירור העובדות על מים. נראה שכמעט בכל קונסטלציה יש צורך במשאבות מים לצורך החדרת המים אל המערכת ואפילו הובלתם במערכת סגורה העושה במים שימוש חוזר. משאבות מים תוכלו למצוא במפעלים מסוגים שונים כמו למשל תחנות כוח, מפעלים לבקבוקי שתייה, תעשיית המזון, מפעלים כימיים ועוד. למידע נוסף על שאיבת מים, במאמר שפרסמנו לא מזמן.

 ישנן משאבות מים המשמשות למקרי חירום של הצפות. משאבות מים מסוג זה תוכלו למצוא במבנים תת קרקעיים אשר קיימת בהם סכנה פוטנציאלית של הצפה. בדרך כלל אלו הן משאבות מים הנכנסות לפעולה אוטומטית במקרה של הצפה. משאבות מים להצפות יכולות להיות משאבות נייחות או משאבות ניידות בהן ניתן להשתמש במקרה הצורך.

 במקומות בהם יש צורך במשאבות מים, בדרך כלל מדובר בחדר משאבות הכולל את המשאבה וכל המערכת ההכרחית לפעולת שאיבה תקינה. לצורך העניין אלו יכולים להיות גם מערכות פילטרים לסינון המים ואפילו מערכות השולטות על רמת הכלור במים. חדרי משאבות עלולים להכיל ציוד רב הדורש התקנה מסודרת לפי נהלי בטיחות וסטנדרטים מקצועיים. משאבות מים גם דורשות תחזוקה ותיקונים ולכן אין מסתפקים ברכישת המשאבה אלא בחוזה כולל של תחזוקת חדר המשאבות. חדר משאבות כולל בתוכו בדרך כלל גם ארון חשמל ויחידת פיקוד מרכזית השולטת על המשאבות. מכשור זה מחייב תחזוקה קבועה וטיפול אשר נעשה אך ורק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים.

תקלה במערכות שאיבת מים יכולה להיות קריטית מאוד. במקרה הטוב פירושה ירידת לחץ המים בברז או אי אספקת מים. אך במקרים קיצוניים יותר ליקוי בפעולת משאבות המים עלול להביא להצפות, התחשמלויות ופגיעה בציוד ותשתיות המבנה. אין לזלזל במשאבות המים ויש להתקינן רק אצל המומחים ובעלי הניסיון בתחום.

יכול גם לעניין אתכם: