בזמן שיפוץ הדירה אסור לשכוח לחשוב על שיפוץ מקלחת

בזמן שיפוץ הדירה אסור לשכוח לחשוב על שיפוץ מקלחת

בונים בית חדש? רוצים לשפץ את הדירה? אל תשכחו את חדר האמבטיה! שיפוץ מקלחת הוא אחד הבחירות הנפוצות בתחום השיפוץ, במקרה של שיפוץ הדירה כולה אך גם כשיפוץ חדר בפני עצמו.

ברוב המקרים חדר האמבטיה הוא החדר היחיד בבית בו מצטברת לחות באופן קבוע. מקלחות חמות גורמות לאדים להצטבר בחלל החדר ולעיתים קרובות ניתן לראות את הבלאי בחדר. תקרה מתקלפת, התחלת עובש ורטיבות הן רק חלק מהנזקים המתרחשים באופן תמידי בחדר זה. סיבה זו גורמת לאנשים רבים לשפץ את חדר האמבטיה. שיפוץ של המקלחת כולל לרוב החלפת המקלחת, ריצוף חדש, החלפת צנרת במקרים רבים, צביעת החדר ותיקון רטיבות או קילופים בתקרה וכן הכנסת כיור, אסלה או אמבטיה חדשים.

תהליך שיפוץ מקלחת כולל את סדר הפעולות הבאות:

ראשית יש לפנות אלמנטים בעייתיים הקיימים בחדר כגון מקלחת שבורה או ישנה, כיור סתום וישן ועוד. בנוסף יש לנקות את הצנרת הקיימת, זאת במידה ולא מעוניינים להחליפה לחלוטין. במידה והשיפוץ כולל גם את החלפת הצנרת יש לעשות זאת ולאחר מכן לתקן נזקים הנגרמים לקירות ולרצפה באופן טבעי. במידה ואכן מחליפים את הצנרת כולה יש להקפיד על צנרת עמידה, חזקה ולא רגישה לחלודה.

נקודות חשמל בחדר האמבטיה

אנשים רבים לא חושבים על הפן החשמלי שבחדר האמבטיה. אנשים הבוחרים לשפץ מקלחת יכולים להוסיף נקודות חשמל או לשנות את מיקום הנקודות הקיימות. פן זה יכול להיות משמעותי ביותר ולהקל מאוד על חיי היום יום של בני הבית. בדרך זו ניתן למשל לאפשר נקודת חשמל נוחה לכלים חשמליים כמו מייבש שיער, מטען למברשת שיניים חשמלית או מכשיר גילוח חשמלי. כמו כן במקרים רבים אנשים אוהבים לשים את מכונת הכביסה ומכונת הייבוש בחדר האבטיה. התייחסות להיבט זה מראש בזמן שיפוץ יכול להקל מאוד בהמשך.

המשך תהליך השיפוץ

המשך תהליך שיפוץ מקלחת כולל התקנת אמבטיה או מקלחת בחדר, ריצוף החדר כולו, צביעת הקירות את הדבקת אריחי קיר על קירות החדר והתקנת האסלה, הכיור והשיש. בשביל לשפץ את המקלחת צריך לחשוב על כל הנקודות האלה כך שהמראה שיתקבל יהיה נוח וגם נעים לעין.