3 יתרונות של רהיטים מעץ מלא

3 יתרונות של רהיטים מעץ מלא

רהיטים מעץ מלא נהיו נפוצים בארץ ובעולם. רהיטים מעץ מלא הם באיכות טובה מאוד. רהיטים מעץ מלא נפוצים מאוד בחללים המעוצבים בסגנון בוטיק, ותורמים להשראת שקט ושלווה. בתי מלון הבנויים בסגנון בוטיק, משתמשים ברהיטים מעץ מלא, על מנת לנופשים בבית המלון תחושה של שקט ושלווה.

מהו עץ מלא, ומהו עץ טבעי?

מדוע רהיטים מעץ מלא, טובים יותר מרהיטים העשויים מעץ תעשייתי?

לפני שנבין את היתרונות של רהיטים מעץ מלא, נסביר את המושגים "עץ מלא", ו"עץ תעשייתי" וכיצד מייצרים מכל אחד מהם רהיטים.

עץ מלא– הכוונה היא לעץ שכרתו אותו, ומגזע העץ שנכרת הכינו לוחות או קרשים. אין התערבות מלאכותית בהכנת לוחות מהעץ המלא, למעט פעולות הדבקה שונות. להכנת לוחות מעץ מלא, משתמשים בכל סוגי העצים: עצי פרי, עצי סרק, וכו'.

עץ תעשייתי– לוחות עץ תעשייתיים יוצרים על ידי חיבור לגוש אחד חומרים שונים: נסורת, שבבי עץ, לבד, חלקיקים שונים, ועוד. ישנם סוגים שונים של לוחות מעץ תעשייתי: סנדוויץ' אדום, סיביט, ועוד. במשך עשרות שנים סגנון עץ תעשייתי היה מקובל, בגלל היכולת לעצב כל משטח עץ שצריכים באמצעות עץ תעשייתי.

לכל אחד מהסוגים- עץ מלא, ועץ תעשייתי, יש יתרונות וחסרונות.

במאמר הזה, נסקור 3 יתרונות של רהיטים מעץ מלא:

  1. לוחות מעץ מלא בריאים יותר

כאשר מכינים לוחות עץ תעשייתי, משתמשים בחומר בשם פורמלדהיד. חומר זה מזיק לבריאות. בלוחות מעץ טבעי אין תוספות מלאכותיות, וחומרים מזיקים לסביבה.

  1. מראה טבעי ונעים-

היתרון הבולט של עץ טבעי, הוא המראה היפה שלו. לעץ טבעי יש מראה המעניק תחושה ביתית וטבעית. ניתן לגלף עיטורים על רהיטים מעץ מלא. ישנם מגוון אפשרויות בחירה בעץ מלא: גוון, סוג עץ ממנו יכינו את הרהיט, ועוד.

  1. עמידות-

כאשר משקיעים כסף בקניית רהיט, מומלץ להשקיע ברהיט שיחזיק מעמד למשך כמה שנים. רהיטים מעץ מלא הם כבדים, מלאים יותר, ויכולים להחזיק מעמד למשך הרבה שנים. כיוון שאין להם ציפוי, אז לא יכול להיווצר מצב של ציפוי מתקלף, שפוגע בעמידות של הרהיט. רהיט העשוי משבבים, עמיד פחות מרהיט העשוי מלוחות עץ טבעי. רהיטים העשויים מעץ תעשייתי עלולים להתפרק או לאבד מהאיכות בעת העברה. לעומת זאת, רהיטים מעץ משלא יישמרו במיטבם גם לאחר העברה. קחו לדוגמא פינת אוכל מעץ מלא, שיכולה להחזיק עשרות שנים. למידע נוסף, הינכם מוזמנים להיכנס למאמר שכתבנו בעבר – דגשים לבחירה של פינת אוכל.

גם אם הרהיט מהעץ מלא יאבד מיופיו, יהיה ניתן לחדש בקלות את הרהיט, על ידי שיוף קל.