החשיבות של ביטוח דירה

החשיבות של ביטוח דירה

אחד הדברים הראשונים שעלינו לעשות כשאנחנו נכנסים לדירה, חדשה או שכורה, הוא ביטוח דירה. לכאורה מדובר בדבר ברור מאליו, אך לצערנו יש לא מעט אנשים שמעדיפים לחסוך ולא לעשות אותו, דבר שיכול לעלות להם ביוקר בהמשך.

לפני שנסביר את החשיבות של ביטוח דירה ומה הוא כולל, יש לציין שתי נקודות משמעותיות. הראשונה, כל מי ששוכר דירה מחויב, בדרך כלל, על פי החוזה לעשות ביטוח דירה על כן אין לו ברירות רבות בנושא. הנקודה השנייה, כשרוכשים דירה ולוקחים על משכנתא, הבנק דורש לעשות ביטוח דירה כך אם קורה משהו לנכס הוא לא ייפגע מכך. הבנק גם מוכר ביטוח דירה, אך רק על החלק של המבנה ולא על התכולה שבתוך הדירה.

ביטוח בקניית דירה
רכשתם דירה? מזל טוב! הגיע הזמן לעשת ביטוח!

מדוע חשוב לעשות ביטוח דירה

ביטוח דירה מכיל שני חלקים, ביטוח מבנה (כולל שטחים משותפים על פי האחוז ששייך לבעל הנכס) וביטוח תכולה שמתייחס לכל מה שיש בתוך הדירה. ביטוח זה מאפשר לנו לישון בשקט אם חס וחלילה קורה משהו למבנה של הדירה או לתכולה שלה.  למידע נוסף וקבלת הצעות לביטוח דירה באתר Bankrate.

ביטוח מבנה מגן עלינו מפני מצבים קיצוניים שעלולים להיגרם ולגרום לנזקים קשים. מדובר על מצבים כגון אסונות טבע, רעידות אדמה, שיטפונות, וכן נזקים פחות קיצונים כמו שריפות, נזקי צנרת, נזקי חשמל, נזקי איטום ורטיבות ועוד. חשוב להבהיר שכיום חברות ביטוח רבות מקנות מעבר לפוליסת ביטוח רגילה. על מנת למשוך מבוטחים אליהן, הן מקנות ללקוחות גם אפשרות לקבל שירותי תיקונים 24 שעות, בין היתר שירותי אינסטלציה, חשמל, טכנאי מזגן, תיקון מכשירי חשמל, שירותי חירום, פריצת דלתות ועוד. כמו כן ניתן לבטח מתקנים ספציפיים בבית למשל מזגן, דוודים ועוד.

ביטוח תכולה של דירה, כולל את כל מה שנמצא בדירה עצמה וכן בשטחים המשותפים (על פי האחוז של בעל הנכס) וכן במחסנים במבנה שנמצאים בבעלותו. מדובר על ביטוח למקרה של גניבה, שריפה, תקלה ועוד. מלבד ביטוח תכולה כללי ניתן גם לבטח ציוד מסוים באופן ספציפי למשל חפצי אומנות, תכשיטים, מכשירי חשמל יקרים ועוד. הביטוח הוא גם למקרה של גניבה או תקלה.

כפי שאפשר להבין שני החלקים של הביטוח שומרים עלינו במקרה שנגרם נזק או שמתבצעת פריצה וציוד יקר ערך נגנב. תשלום הפוליסה לביטוח מאפשר לנו לקבל החזר כספי באופן מהיר על מנת שנוכל לתקן את מה שנהרס או לרכוש מחדש את מה שנגנב, ובכך לחזור אל שגרת חיינו כמה שיותר מהר.

קיראו עוד בנושא: