ביטוח דירה שכורה- כן, יש כזה דבר!

ביטוח דירה שכורה- כן, יש כזה דבר!

אחד מהביטוחים החדשים והאטרקטיביים ביותר בתקופה האחרונה הוא ביטוח דירה שכורה. מאמר זה יסביר מהו ביטוח זה , מה הוא כולל ומדוע הוא כה אטרקטיבי בקרב רוב שוכרי הדירות.

 שכרתם דירה ו..

אם אתם מתכננים לשכור דירה חשוב שתיקחו בחשבון שאתם אלו שאחראים על כל מה שקורה לדירה. כלומר, אם ייגרם נזק לדירה אותה אתם שוכרים תצטרכו לשלם כספים רבים על מנת לתקן את אותו נזק. אם אתם מבטלים אפשרות זו בהינף יד חשוב מאוד שתקראו קצת אודות מקרים לא נעימים של אנשים ששכרו דירות שנשרפו כליל או שנגרם להם נזק משום התיך, ברק ומצבים נוספים. ביטוח דירה שכורה יבטיח גם לכם, השוכרים וגם לבעלי הדירה  שבמקרה וייגרם נזק למבנה הדירה ולתכולה של הדירה, חברת הביטוח היא זו שתיקח אחריות (בתנאי שהדברים מותאמים לסעיפים בפוליסת הביטוח עליה חתמתם).

ביטוח דירה שכורה- לפני החתימה

טרם חתימה על דירה שכורה חשוב לדעת שחוזה השכירות הסטנדרטי לדירות שכורות מטיל את האחריות על כל נזק שנגרם לדירה או מבנה הדירה, עליכם השוכרים. כאן חשוב לשים לב למספר דברים:

  • ניסוח-  יש לנסח את הדברים בצורה כזאת שחלק מהאחריות תוטל על השוכר וחלק על בעלי הדירה. יש לזכור שכל דבר צריך להיות רשום בחוזה.
  • תוספות- חשוב לקחת בחשבון שהאחריות בחוזה הדירה מתייחס למבנה הדירה, אך תמיד ניתן לרכוש ביטוח תכולה באופן פרטי.
  • חובה- רוב השוכרים מופתעים לשמוע שבעלי הדירה יכולים לחייב אותם לרכוש ביטוח לדירה ובעלי דירה רבים מחליטים לעשות זאת בשנים האחרונות. יש מקרים בהם בעלי הנכס כבר רכשו ביטוח שמתאים לדירה שכורה או שהוא התחייב לבטח את הדירה בעצמו, הוא יצטרך לרשום זאת בחוזה והשוכרים יהיה פטורים מכך.
  • אובדן שכר דירה- ביטוח דירה שכורה הוא בדרך כלל ביטוח מבנה של הדירה, אך בשנים האחרונות נראה שיותר ויותר בעלי דירות רוכשים גם כיסוי ביטוחי של אובדן שכר דירה. ביטוח זה חשוב מאוד גם לשוכר וגם למשכיר וחשוב לשבת עם סוכן הביטוח או לשמוע מנציג חברת הביטוח את כל היתרונות.

 

לסיכום, ביטוח דירה שכורה הוא ביטוח חשוב מאוד ורוב השוכרים נתקלים בו בשנים האחרונות. טרם החתימה על חוזה שכירות יש לבדוק עם בעל הדירה מה קורה לגבי ביטוח הדירה השכורה ובהתאם יש לוודא אודות רישום נכון של הסעיפים השונים בחוזה.