בדיקות בנייה

בדיקות בנייה

בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד ענף הבנייה הולך ומתפתח כל הזמן, כך שניתן לראות אינספור פרויקטים חדשים צצים כמעט בכל עיר מרכזית. משום שענף הבנייה הפך להיות הרבה יותר נרחב, כך גם מתרחשות תאונות עבודה בשטחי בנייה אלו. כדי להימנע ממקרים כאלו, ישנם מפקחי בנייה שעוברים מאתר בנייה אחד לשני ובודקים כי כל העובדים פועלים על פי התקנות, ובמקרים בהם אין אכיפה של התקנות הם אף יכולים לסגור את אתר הבנייה להמשך בירור מול מנהל הפרויקט.

כמו שישנו פיקוח בתחום תהליכי הבנייה, כך קיים פיקוח גם בתחום של איכות הבנייה, ללא פיקוח לא ניתן לקבל היתר בנייה. לכן, לפני רכישה של בית או נכס, חשוב לוודא כי הוא עבר בדיקות בנייה חוקיות ותקניות, גם כאשר מדובר בנכס עם וותק ולאו דווקא חדש (קראו כל בדיקת דירה יד שניה). כאן המקום לומר כי בדיקות בנייה זה משהו שהוא הכרחי ממש כמו תכנון אצל אדריכל של הבית או ממש כמו שימוש בחומרי בנייה ברמה גבוהה. מי שמוותר על נושא זה יכול לסבול מהשלכות בטיחותיות שעלולות להוות סכנה של ממש.

מדוע לא כדאי לבחור את בעל המקצוע הזול ביותר שיבצע את בדיקות הבניה?

עליכם להבין כי בדיקות בנייה זהו משהו שמחייב מומחיות אדירה ומשהו שממש לא כל אחד יכול לעשות. על רקע זה אנו חייבים לציין כי אם אנו רוצים לבצע בדיקת בניה אנו חייבים לפנות אל מומחה אמיתי שיהיה ברמה הגבוהה ביותר שיש. לא רק זאת אלא שאל לנו לפנות אל בעל המקצוע הזול ביותר מכיוון שפעמים רבות בעל המקצוע הזה אולי יהיה זול, אך לא מקצועי מספיק. על כן אתם חייבים להבין כי עדיף להשקיע עוד קצת כסף ולשכור את השירותים של בעל מקצוע יותר איכותי ויותר מקצועי אשר עולה קצת יותר וכך נבטיח כי העבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר.

מדוע עדיף לבחור בעל מקצוע העובד בחברה ולא לבד?

עוד נקודה שכדאי לכם לקחת בחשבון היא שכדאי לכם לפנות אל בעל מקצוע העובד בחברה ולא באופן עצמאי מכיוון שמי שעובד בחברה יהיה כפוף לנהלים יותר קשיחים וכך הבדיקה שהוא יבצע תהיה ברמה יותר גבוהה וזהו משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת, בדיוק כמו שלא קונים דירה בלי ליווי של עו"ד מקרקעין כך גם לא נשכור בעל מקצוע לביצוע בדיקות בנייה כאשר אין לא הכשרה מקצועית ותמיכה של חברה גדולה מאחורי עם שירות ונסיון.