בית חכם – איך זה עובד?

בית חכם – איך זה עובד?

התקנת מערכת בית חכם עושה את החיים שלנו קלים ופשוטים יותר וגם מעניקה תחושות ביטחון אישי ונוחות. באמצעות המערכת ניתן לפקח מרחוק על מה שנעשה בבית בשעות העבודה בהן אנו נעדרים וגם כאשר אנחנו בחופשה בארץ או בחו"ל. כך ניתן להיזהר מסכנות ולצמצם למינימום את האפשרות שמשהו רע יקרה. כאשר אנו בחו"ל ניתן להשגיח על הרכב אם יש לנו חנייה פרטית ולהיווכח שהכל תקין, וגם לקבל עדכונים ממערכת האזעקה אם משהו השתבש. מערכת בית חכם תשלח לנו את כל המידע הנחוץ בקשר למערכות החשמל בבית ותאפשר לנו לדעת בדיוק מה מתרחש בבית כאשר אנו נעדרים. אפשרות זו מקילה על חיי היומיום ומפנה זמן לעיסוקינו השונים.

התקנת מערכת בית חכם מתאימה לכל כיס ועלותה יכולה לנוע בין 5000 ל-200 אלף שקל. לפני שאתם מתקינים, חשוב לדעת בוודאות שהחברה המתקינה היא בעלת מוניטין ומעסיקה מקצוענים ויש עליה המלצות חיוביות. אחרת אתם מסתכנים במערכת מאיכות ירודה שלא תמלא את תפקידה לאחר שעלתה לכם אלפי או עשרות אלפי שקלים.התקנת המערכת דורשת למשל תריסים חשמליים ומערכות שניתן לנהל מרחוק באמצעות הסמארטפון. בפגישה עם נציגי החברה המתקינה תוכלו לקבל מידע מלא על האפשרויות השונות והעלויות ולהחליט איזו אופציה מתאימה לכם. אפשר לחסוך בעלויות על ידי בחירה בחללים מסוימים בבית עבור הפעלת המערכת וויתור על אחרים.

אחרי שבחרתם איזה מערכות יהיו תחת ההגדרה של בית חכם, תצטרכו לפנות לחברה המתקינה ולפרט מה ברצונכם לחבר. אנשי ההתקנה ידאגו לכל השאר. כדי להתחבר למערכת תצטרכו מספר גלאים וחיווטים וחיבור קבוע לחשמל. בלי חיבור כזה אין אפשרות לנהל את הבית מהסמארטפון. הבית החכם מתבסס כאמור על בקרים ומעבדים ולכן המתקינים יצטרכו להחליף מפסקים בבית על מנת לחבר את האובייקטים שהגדרתם. באמצעות אפליקציה מתאימה אפשר להפעיל את המערכות לפי ראות עיניכם, לדאוג להסקה וקירור בהתאם לצורך וכמובן שגם לפקח על הנעשה בבית באמצעות מצלמות והתראות כאשר מערכת האזעקה פועלת.

עוד מידע תמצאו באתר בן טק.