דירות חדשות בפרויקט תמ"א 38,  – 5 טיפים לפני שרוכשים דירה בפרויקט תמ"א

דירות חדשות בפרויקט תמ"א 38, – 5 טיפים לפני שרוכשים דירה בפרויקט תמ"א

פרויקט תמ"א 38 החל את דרכו בשנות התשעים והוא יוזמה של משרד הבינוי והשיכון שנועדה על מנת לחזק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה.

פרויקט זה מאפשר לדיירים אשר גרים במבנים ישנים, ליהנות משיפוץ הדירות, הרחבת חלל המגורים, הוספת מרפסות, כמו גם חיזוק מהנבה והקניית שיפור תשתיות ויצירת סביבת מגורים טובה יותר.

יזמים אשר עוסקים בפרוייקט תמ"א 38 עושים הכל על מנת לאתר יותר ויותר פרויקטים ואף לזכות במכרזי תמ"א 38 וזאת משום שהיזם אשר בונה, משפץ ומרחיב את הדירות: יכול להוסיף לבניין קומות ובכך למכור דירות מתמ"א 38, מה שמאפשר רכישת דירה במחירים אטרקטיביים כמו גם כניסה של אוכלוסייה צעירה לאזורים מוחלשים ובכך העלאת ערך הדירות ויצירת סביבה מפותחת ואיכותית.

אם אתם מחפשים אחר רכישת דירה בפרויקט תמ"א 38  – חשוב שתשימו לב ל5 טיפים לפני הרכישה:

בדיקת זכויות הקניין – לפני הרכישה יש לבדוק למי שייכות הזכויות בטאבו על המבנה. דיירים שגרים במבנים שעוברים פרויקט מסוג זה, חותמים על חוזה כמו גם מעבירים את הזכויות אל היזם. לכן חשוב לעמוד על פרטי החוזה מול הקבלן ולהבין אודות זכות המקרקעין של רוכשי ובעלי הדירות. בנוסף יש לשים לב כי הדירה שאתם בוחרים אינה מוקצת לאחד מדיירי הבניין.

בדיקת התקציב – בררו את ערך הדירה ונסו לבדוק כי יש לכם את התקציב הדרוש ללקיחת משכנתא חוץ בנקאית בתשואות פיננסים או בנקאית שתתאים גם לרכישת הדירה, כמו גם לצרכים שלכם. בחרו משכנתא על ידי חברות לייעוץ משכנתאות שיוכלו לסייע לכם להתאים את מסלול ההלוואה הנכון ביותר עבורכם.

בדיקת תכנית השיפוץ – חשוב לבדוק מהי תכנית השיפוצים המיועדת לבנייה, איזה דירות יורחבו ותהיה בהן מרפסת, תוך שיש לסקור את התכנית על ידי יועץ מקצועי שיוכל לסייע לכם להבין אודות התכנית והיתרונות שלה.

יחסים בין דיירי הבניין לבעלים – לכל בניין ישנו גם בעלים של בניין ולכם חשוב להכיר את היחסים בין הבעל המבנה לבין הדיירים. שימו לב כי קיימת הסכמה של כל הדיירים לביצוע הפרויקט תוך שיש לברר את תאריכי תחילת השיפוצים וסיומם.

סקירת אזור המגורים– חשוב לבדוק גם את אזור המגורים בו תרצו לרכשו את הדירה. זה נכון, רוכשי דירות צעירים מעלים את ערך הנכסים והסביבה בהיותם רוכשי דירות בתמ"א 38. עם זאת חשוב לדשים לב כי הסביבה שבה תגורו בעלת פוטנציאל פיתוח. בכך תבחרו נכון ותבצעו החלטה נכונה.

הטיפים באדיבות אתר https://www.tsuott.co.il/

> קראו על איחוד הלוואות