כל מה שחשוב וכדאי לדעת על תמ"א 38

כל מה שחשוב וכדאי לדעת על תמ"א 38

אם אתם חיים בבניין ישן, או שאנשים הקרובים לכם חיים באורח חיים ירוד בשל דירה ישנה ומתפוררת – חשוב שתדעו כי פרויקט מסוג תמ"א 38 יכול לסייע מאד להעלאת רמת החיים. אבל מה חשוב וכדאי לדעת על פרויקט מסוג זה? כל הפרטים בהמשך.

בשנים האחרונות יורת ויותר אנשים מדברים על פרויקט תמ"א 38 כאשר פרויקט מסוג זה מטרתו לחזק מבנים ישנים ולהפוך אותם עמידים לפי כל התקנות בזמן של רעידת אדמה כמו גם מסכנה של מפגעי טבע אחרים.

>>> פרויקט תמ"א בפריפריה? בדקו האם מגיע לכם החזרי מס הכנסה

פרויקט זה נחשב כיעיל עבור כל מי שקשור בו החל מדיירים של בניינים ישנים עד לקבלנים ויזמים שעובדים על הפרויקט,  כמו גם שהוא מעולה עבור זוגות צעירים המחפשים דירות בעלות אטרקטיביות תוך שהדירות עצמן חזקות וחדישות.

תמ"א 38 – קצת אודות החוק

תמ"א 38 הוא פרויקט שהועבר בחוק בכנסת בשנת 1996 ומטרתו היא לחזק מבנים ישנים הנמצאים בדרך כלל בעיירות פיתוח ובכך לאפשר לאנשים שחיים במבנים כאלה גם בטיחות בזמן השהייה במבנה אך גם שיפור איכות החיים.

בתהליך של תמ"א 38 נעשה שיפוץ כללי שבו מחזקים את הדירות והבניין, מחזקים את היסודות, בונים חניונים תת קרקעיים בבניין למען רווחת התושבים, מרחיבים את הדירות, מוסיפים מרפסות ועוד.

בכך גם ניתן לשפר את איכות החיים של הדיירים, כמו גם להעלות את מחירי הדירות האזור שבו מתבצע הפרויקט ובכך להביא לאזור בו ישנם פרויקטים מסוג תמ"א 38 אוכלוסייה צעירה.

מה חשוב לדעת על תהליך תמ"א 38?

למרות שתמ"א 38 אמורה בסופו של דבר להטיב עם הדיירים בבניינים הישנים עדיין חשוב לבחור קבלן טוב לתמ"א38 וכזה שידאג גם לאינטרסים של הדיירים, כמו גם שיש לבחור יזם ועורך דין אשר יאפשר את החוזה הטוב ביותר בין הדיירים ליזם והקבלן. בכך יוכלו הדיירים לקבל את המקסימום מתמא 38 –  תוך שמירה על איכות החיים וזכויותיהם.