רכישת דירה באמצעות מתווך נדל"ן

רכישת דירה באמצעות מתווך נדל"ן

מחזיקים בנכס ואתם מעוניינים למכור או להשכיר אותו? יש לכם מגוון אפשרויות לעשות זאת, אבל אחת מהאפשרויות הוותיקה והיעילה יותר היא לפנות למשרדי תיווך נדל"ן, שתפקידם הוא למצוא לכם אנשים שירצו לקנות או לשכור את הנכס שלכם, וללוות את שני הצדדים לכל אורך העסקה.

משרדי תיווך

משרדים מסוג זה מחזיקים במאגר ענק הכולל מידע על נכסים למכירה או השכרה. מי שמפעיל את המשרדים הללו הם מתווכים, חלקם בעלי ניסיון רב וחלקם עם ניסיון מועט יחסית. בישראל פרוסים ברחבי הארץ משרדי תיווך עצמאיים וגם משרדי תיווך של רשתות בינלאומיות מצליחות כמו רימקס למשל. אז איך בעצם מגיעים אל הלקוחות הנכונים? למשרדי התיווך יש מספר שיטות לאתר לקוחות פוטנציאליים משני הצדדים. הם סורקים את השכונות השונות ומחפשים בתים עם שלטי מכירה או השכרה, ומציעים לבעלי הנכסים את שירותם. בנוסף, המתווכים מחפשים מספר נכסים באמצעים אחרים כגון אתרי אינטרנט, עיתונים ועוד. לאחר שמתבצעת פעולת המכירה או ההשכרה, המתווך מקבל את שכרו מהקונה או מהמוכר של הנכס. שכר זה מקובל לכנותו כעמלת תיווך וממנה בעצם המתווך מתפרנס. עמלת התיווך איננה קבועה בחוק ולכן כל מתווך יכול לסכם מראש עם המוכר או הקונה על עמלת התיווך אותה הוא דורש במידה והנכס יימכר, או שהקונה אכן יקנה את הנכס. בעסקאות מסוימות מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין נדל"ן שיאשר כי אכן העסקה מבוצעת כנדרש מכל הבחינות.כניסה לדירה

איך ניתן להפוך לסוכן נדל"ן

לא כל אחד יכול להתעורר בוקר אחד ולהחליט שהוא הופך לסוכן נדל"ן. בכדי להיות סוכן נדל"ן יש לעבור מבחן רישוי של רשם המתווכים בישראל, ורק לאחר שהנבחן יעבור בהצלחה את המבחן, הוא יהיה רשאי לקבל תעודה שמעניקה לו מעמד של מתווך מורשה. אז איך בעצם נקבעו התנאים לקבלת רישיון לתיווך נדל"ן? בשנת 1996 העבירה הכנסת את חוק המתווכים במקרקעין שמטרתו היא להסדיר את כל נושא התיווך במדינה. במסגרת החוק, נקבע מי זכאי לקבל רישיון, התנאים לקבלת דמי תיווך, הדברים אשר יובילו לשלילת רישיון המתווך ועוד.

לסיכום

יש היגידו שמתווכי נדל"ן שייכים לנחלת העבר. במרוצת השנים, עם חדירת האינטרנט לעולם שלנו נוספו עוד המון אתרי אינטרנט שדרכם ניתן להגיע אל בעלי דירות המעוניינים למכור או להשכיר את דירתם. ניתן לומר כי אתרי האינטרנט הם בעצם המתווכים החדשים בין הקונה למוכר, אך יחד עם זאת חשוב לציין שמתווך אנושי יבדוק את הדירה ויעשה לעיתים עבודה טובה יותר, ולכן במקרים מסויימים מומלץ דווקא לרכוש או לשכור נכס באמצעות מתווך דירות. אתם עומדים בפני חתימה על החוזה וזקוקים למשכנתא לצורך רכישת הדירה? זה הזמן לערוך השוואה בין מספר בנקים למשכנתאות, ולקבל את ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם לצורך נטילת הלוואת המשכנתא.