כיצד תבחרו קבלן לתמ"א 38?

כיצד תבחרו קבלן לתמ"א 38?

כיצד לבחור קבלן לתמ"א 38? (אילוסטרציה)
כיצד לבחור קבלן לתמ"א 38? (אילוסטרציה)

פרויקט תמ"א 38 מציע פוטנציאל אדיר לבעלי הדירות בבניין, כמו גם ליזמים כאשר מדובר על אזור אטרקטיבי וכלכלי. אך לצד הפוטנציאל המהותי לרווח, לשדרוג הבניין, לעליית ערך הדירות ולשיפור איכות החיים עבור הדיירים, מדובר על פרויקטים מורכבים מאוד לביצוע ועם המון מכשולים בדרך – רגולטוריים, טכניים, כלכליים וכו'. לכן אחד ההיבטים החשובים ביותר בהצלחת הפרויקט הוא בחירת קבלן לתמ"א 38. מתלבטים בנושא מהותי זה? הכנו עבורכם מדריך שימושי שיחסוך לכם כאבי ראש ועוגמת נפש. בהצלחה!

החשיבות של בחירת קבלן לפרויקט תמ"א 38 בחירת קבלן לפרויקט תמ"א 38 באה לידי ביטוי בכמה מובנים ואופנים. ראשית כל הקבלן אחראי על הביצוע בפועל של הפרויקט ועל חיזוק וחוזק המבנה ולכן ברור מאליו שעליו להיות מקצועי ואיכותי. מעבר לכך, ביצוע הבנייה בפועל כוללת היבטים כלכליים רבים וקריטי לוודא שהקבלן מתאים למשימה, אחרת הסיכון הוא רב והדיירים/היזמים יכולים ליפול על קבלן חובבן או לא מנוסה, ללא הגב הפיננסי הדרוש ואשר לא יצליח לסיים את הפרויקט. עובדה זה נכונה בין אם מדובר על בחירת קבלני תמ"א 38 בקריות או בצפון ובין אם מדובר למשל על בחירת קבלני תמ"א 38 בראשון לציון או בתל אביב.

יכולת כלכלית של הקבלן – בדיקת נאותות מעמיקה

אחד ההיבטים החשובים ביותר בבחירת קבלן לתמ"א 38 הוא היכולת הכלכלית שלו. פרויקטים בבנייה מצריכים גב כלכלי חזק ומבוסס ויכולת להתנהל גם במציאות של הרבה הוצאות למול הכנסות עתידיות. לכן חשוב לבצע לקבלן הפוטנציאלי בדיקת נאותות מעמיקה ומקצועית כדי להבטיח ברמה הכי ודאית שאפשר שיש לו יכולת כלכלית לעמוד בפרויקט ולהשלימו בזמן, גם אם יצוצו עיכובים והפתעות בדרך.

לשם כך רצוי בהחלט להיעזר באנשי מקצוע מהתחום, אנשים המכירים את הצרכים והתנאים ויכולים לבחון באופן אמיתי ואובייקטיבי את יכולתו הכלכלית של הקבלן. טיפ זה נכון גם לפרויקטים בעלי היתכנות כלכלית גבוהה, כמו למשל במקרים של קבלני תמ"א 38 במרכז ובתל אביב בפרט.

ניסיון בתחום

חיזוק בניין ישן מפני רעידות אדמה, שדרוג הבניין ותוספת דירות לאותו בניין הוא עניין משמעותי ומורכב מבחינה הנדסית. לכן חשוב מאוד לבחור קבלן העומד בדרישות ההנדסיות ואשר מביא עימו ניסיון או לפחות ידע ואנשי מקצוע מתאימים לביצוע תקין, בטיחותי ואיכותי של הפרויקט. קבלן תמ"א 38 משפיע מהותית על חוזק, אסתטיות ובטיחות המבנה בסופו של דבר ואין להקל בכך ראש אפילו לרגע.

רישום בפנקס הקבלנים

יש לוודא כי הקבלן הפוטנציאלי שלכם רשום באופן תקין ומוסדר בפנקס הקבלנים. אם הקבלן או אחד מאנשיו הוא מהנדס בניין, זה אפילו יתרון נוסף ויש לבדוק האם אותו אדם רשום בפנקס המהנדסים.

ביטוחים

חשוב לוודא כי הקבלן מחזיק בכל הביטוחים הנדרשים ושהם בתוקף. ביטוחים מקצועיים ופיננסיים כאחד.

לוודא מי יבצע את העבודה בפועל

לבסוף, בבחירת קבלן לתמ"א 38 חשוב לוודא מראש ולחתום על כך בחוזה מפורט מי יבצע את העבודות, האם רק הקבלן עצמו או גם קבלני משנה. כמובן שאם מעורבים קבלני משנה אז יש לדרוש פיקוח מלא עליהם והסכמות מראש על זהותם.

Save

Save