שלושה בדירה אחת – גרסת החיים עצמם

שלושה בדירה אחת – גרסת החיים עצמם

מגורים עם שותפים הם תופעה ישראלית נפוצה, ואם להודות על האמת, גם די מתאימה לאופי הישראלי. בראש ובראשונה מדובר בשיקול כלכלי, המאפשר לגור בתנאים טובים יחסית כאשר נטל התשלום מתחלק על פני מספר שוכרים; בנוסף, ואולי לא פחות חשוב, יש משמעות גם להיבט החברתי. אם התמזל מזלכם ונקלעתם לאותה דירה עם שותפים מוצלחים, זו יכולה להיות תחילתה של ידידות מופלאה.

איך בוחרים את השותף האידיאלי?

במקרה שבדירה אחת מתגוררים יותר משני שותפים, נניח שלושה ומעלה, ולפתע מתפנה מקום וצריך למלא את החסר בשותף חדש, הרי שרצוי שבחירתו תהיה מוסכמת על כל השותפים הקיימים. שותף חדש שייכנס לדירה מבלי שהוסכם מראש בין יתר שותפיו עלול להוות סלע מחלוקת שעלול אף לקלקל את האווירה בדירה כולה.

אם אתם אלה שמחפשים את השותף החדש, כדאי לכם לשקול לרכז את כל הראיונות ליום אחד בו יהיו נוכחים כל השותפים הקיימים. חשוב לשאול שאלות רבות ככל האפשר אולם מבלי שהדבר יישמע כמו חקירת שב"כ צולבת, ולכן השתדלו לתבל את דבריכם בהומור וברוח קלילה.

נהלי הדירה

היעדר נהלים משמעו כאוס, ורצוי להימנע ממנו מוקדם ככל האפשר, אחרת תמצאו את עצמכם רוכנים מול דלת מקרר פתוחה בארבע לפנות בוקר כשאתם מחזיקים טוש שחור או מדפסת מדבקות איכותית ומתייגים כל מדף על פי שם, אחרי שהשותף החדש חיסל לכם קופסה עם אורז. לכן הקפידו לקבוע נהלים ברורים לכל דבר – החל מהקצאת המדפים במקרר ועד לשייכות הכלים, תורנות ניקיון ושעות שבהן אסור לעשות רעש. ככל שתרבו בנהלים, כך תריבו פחות אחר כך.

עמידה בתשלומים

חובה עליכם לעמוד בתשלומי שכר הדירה. חד משמעית. מטרתו של בעל הבית שלכם היא להרוויח כסף, וכדיירים בדירתו עליכם לעמוד בתשלומים ולא לפספס או לאחר באף תשלום. שימו לב שכבר קרו מקרים בהם אחד מן השותפים לא שילם את שכר הדירה בזמן, ובעל הבית הזועם פינה מן הדירה לא רק אותו אלא את כלל הדיירים. במקרים קיצוניים במיוחד הדבר אף עלול להסתיים בתביעה – לכן הקפידו לא להיקלע למצבים לא נעימים כאלה.

לסיכום,

ישראלים רבים עברו את השלב של מגורים עם שותפים בנקודה זו או אחרת בחייהם, ולמעשה לא מדובר בעניין מפחיד כפי שניתן לחשוב. רוב השותפים שלכם הם בדרך כלל אנשים כמוכם, עם בעיות דומות ותחביבים דומים, ולכן סביר להניח שתמצאו שפה משותפת ותתחברו במהרה. בהצלחה!