דירות להשקעה בקריות

דירות להשקעה בקריות

שוק הנדל"ן בישראל נמצא בתנופה, הוא הולך ומתפתח וכיום הוא מגיע לשיאו מבחינת מחירים ותשואות כך שלעוסקים בתחום זה ישנן האפשריות להרוויח בגדול או להפסיד בגדול.

את הכסף הגדול באמת עושים אנשים שיש ביכולתם לקנות דירות להשקעה בקריות באזורים שעומדים בפני תנופת בניה והתחדשות במחירים זולים יחסית, שכן יכולים הם להרשות לעצמם פשוט להמתין ולתת לקדמה לעשות כסף עבורם.
ישנו מספר אזורים מצומצם ביותר אשר עומדים בקריטריונים הנדרשים להשקעה מסוג זה כאשר האזור המוביל הוא כמובן אזור הקריות .

אז למה כדאי להשקיע בדירות באזור הקריות ?

אזור הקריות הינו אזור יפיפה, הממוקם בקרבה לערים גדולות כמו חיפה ועכו דבר שמספק אפשרויות בילוי ותעסוקה רבות לתושבי האזור, מעבר לכך באזור הקריות קיים ריכוז גבוהה של אוכלוסייה מקומית ויחד עמם חיזוק של סטודנטים רבים הלומדים במוסדות האקדמיים השונים שבסביבה ולא מעוניינים לשלם שכירות במחירים של דירות המוצעות להשכרה בחיפה.
כך שישנם כמויות גדולות של שוכרים פוטנציאלים עבור הדירות בקריות, מעבר לשוק השוכרים ישנו גם הפוטנציאל של מחיר הדירות באזור שצפוי לעלות משמעותית בשנים הקרובות וזאת בשל העובדה כי באזור הקריות לא נעשו פרויקטים של בניה משמעותיים בשנים שעברו, דבר המצביע על האפשרות הסבירה ביותר כי התיישנות הדירות והביקוש ליחידות דיור נוספות באזור יניב תקופה של בניה וחידוש באזור וזה בתורו יקפיץ את מחירי הדירות ואת הרווחים של המשקיעים ההתחלתיים. נתון נוסף אליו צריך לשם לב הוא נתוני גידול האוכלוסייה בערים השכנות כמו חיפה,  שכן בחיפה ישנו גידול אוכלוסייה גדול מאוד דבר שגורם לשני שינויים מהותיים :

השינוי הראשון הוא מחירי הדירות בחיפה גדלים באופן קבוע ועל כן רבים מן הדיירים המתגוררים כעת בדירות שכורות או לא בחיפה כבר אינם יכולים להרשות לעצמם (כלכלית) לחיות בדירות בהן הם חיים ועלייהם לחפש אלטרנטיבה קרובה וזולה יותר על מנת שלא יאלצו לוותר על מקום עבודתם בשל מעבר הדירה, אך עם זאת חשוב כי האלטרנטיבה תהיה גם מספיק זולה שיוכלו לעמוד בה.

כאשר האלטרנטיבה המובילה ברוב המקרים היא מעבר לקריות שם מחירי הדירות נכון להיום נמוכים משמעותית ממחירי הדירות בחיפה (ובנוסף לכך, הקריות מספיק קרובות לחיפה בכדי להמשיך לעסוק באותה העבודה שבה עסקו לפני המעבר).
השינוי השני שנגרם עקב גידול האוכלוסייה בערים הגדולות בסביבת הקריות הוא חוסר בדירות באזורים אלה היות והביקוש עולה על ההיצע ישנם אנשים הנאלצים לעזוב את הערים הגדולות בעל כורחם היות ואין מספיק דירות בעבור כלל האוכלוסייה באזור, גם במקרה זה הקריות הן האלטרנטיבה המועדפת וזאת בשל קרבתן הגיאוגרפית של הקריות לערים הגדולות ובכך היכולת לספק לתושבים שבהן את היכולת ליהנות מכל האטרקציות והדברים שאותן מספקת העיר הגדולה במרחק נסיעה קצר.