מיתוג עסקי לחברות ויזמי נדל"ן

מיתוג עסקי לחברות ויזמי נדל"ן

מיתוג עסקי הוא נדבך מרכזי בפעילות השיווקית של כל עסק, ובפרט כך הדבר בתחום הנדל"ן: סיבה אחת לחשיבותו הרבה של המיתוג בתחום זה היא התחרות הרבה ששוררת בו, סיבה נוספת היא רמת המחירים הגבוהה המאפיינת אותו (והרי באופן טבעי כדי להוציא סכומים בני 6 ו-7 ספרות אנחנו חייבים להרגיש שאנחנו בידיים הכי טובות שיש ושהגענו למקום האופטימלי עבורנו) ומרכיב נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו הוא הרצון של חברות הנדל"ן והיזמים בענף להותיר חותם של ממש.

הראשונים שהבינו את זה בישראל היו האחים גינדי, שכבר לפני 40 שנה דאגו להטביע את שמם באופן בולט לעין על חזיתות הבניינים שהקימו ובכך, בין השאר, מיתגו את עצמם כחדשניים. כיום, באופן טבעי, מיתוג לעסקים כולל הרבה יותר מכך – וכדאי לדעת איך גם אתם תוכלו למתג את עצמכם כיזמי נדל"ן מובילים.

חשיבותו של השם

אחד הנדבכים המרכזיים בתהליך מיתוג עסקי בתחום הנדל"ן הוא מתן שם לכל פרוייקט. אמנם יש מי שיטענו בציניות כי כל השמות נשמעים בדיוק אותו דבר וכי תמיד מופיע בהם שם של פרח ו/או המילה "ירוק" על הטיותיה השונות ו/או המילה "רמה" וכו', או שלחילופין נבחר שם באנגלית שדי לו כדי לשוות לפרויקט ממד של יוקרה – אולם בפועל בחירת שם לפרויקט נדל"ן הינה תוצר של מחשבה מעמיקה, כשבין השאר נדרשת הרמוניה עם שאר המרכיבים של המיתוג העסקי הכולל של החברה וכן הלימה לערכי הליבה של החברה.

ייחודיות

מרכיב חשוב נוסף כשמדובר במיתוג לעסק בתחום הנדל"ן הוא ייחודיות. כך לדוגמה יזם שיצליח לשכנע את הציבור הרחב שמגדלים אותם הוא בונה הם "פרויקט של פעם ב-100 שנה" יוכל למכור דירות רבות יותר בקלות, וגם מי שיצליח לנטוע במוחות של קהל היעד שלו את המחשבה כי מדובר בהזדמנות חד פעמית ירווה נחת רבה.

אילו ערכים מעביר מיתוג עסקי בתחום הנדל"ן?

מרכיב חשוב אחר של מיתוג בעולם הנדל"ן הוא הערכים שמשדר המותג, שכן בסופו של דבר אנחנו לא רוכשים רק פתרון מגורים אלא בית, על כל המשתמע מכך. בהתאם, ערכים חשובים לנו יכולים להיות ניקיון, יוקרה, חמימות, קהילה, חיבור לטבע, עדכניות וכו'. בחירת הערכים שייכללו במותג מבוססת על אפיון מדויק של קהל היעד.