כל הסוגים של שער חשמלי לחניה

כל הסוגים של שער חשמלי לחניה

פיתוח המכונית הוא אחד הצעדים היותר משמעותיים של המין האנושי, וכך גם הפיכתה למוצר צריכה שכמעט כל אדם יכול להרשות לעצמו. מצד שני, חניה לכל המוני כלי הרכב שנעים בכבישים עדיין לא הצלחנו לייצר ובפרט לא בערים הגדולות (אם כי גם בערים קטנות יותר מסתמנת מצוקת חניה הולכת וגוברת). מסיבה זאת הומצאו השערים החשמליים – התקן שמונע כניסת גורמים לא מורשים ולא רצויים למגרשי חניה פרטיים (בין אם של בניין משותף שרק דייריו רשאים לחנות בו, בין אם בחניון ציבורי שכמובן מעוניין כי רק מי שמשלם ייכנס ובעיקר יצא ממנו ובין אם במפעלים או בתי עסק שמבקשים לשמור את מקומות החניה הספורים לעובדיהם ואורחיהם).

אם גם אתם מחפשים שער חשמלי לחניה הנה סקירה של האופציות העיקריות:

מחסום זרוע

שער החניה החשמלי הבסיסי ביותר, כשלמעשה לא מדובר בשער שלם אלא רק בזרוע, המתרוממת כלפי מעלה כשרכב מורשה רוצה להיכנס או לצאת. משמשת בעיקר מגרשי חנייה של בניינים משותפים.

שער הזזה על גבי מסילות

אחת האופציות היותר רווחות של שער חשמלי לחניה היא שער הזזה שנע על גבי מסילה. מדובר בשער מסיבי יחסית, שנמצא בשימוש בעיקר במפעלים, חניונים תת קרקעיים וגם בכניסה לקיבוצים, מושבים וישובים קהילתיים ניתן למצוא אותו. כפי שניתן להבין משמו מדובר בשער חניה חשמלי שנע על גבי מסילה, ופתיחתו מתבצעת או ע"י הנהג (אם הוא מצויד בקוד מתאים או בשלט) או ע"י שומר שנמצא בסמוך לשער.

שער כנף

אופציה נוספת העומדת בפני מי שמחפש שער חניה חשמלי היא שער כנף. בדומה לשער ההזזה, גם במקרה זה מדובר בשער שלם ולא רק בזרוע, אולם התנועה שלו היא לא על גבי מסילה ימינה ושמאלה אלא על גבי ציר פנימה והחוצה.

הסיבה העיקרית להעדפת שער כנף על גבי שער הזזה היא פרקטית, וזאת כשאין שוליים רחבים מספיק המאפשרים תנועה על גבי מסילה (ויש מרווח מספיק כדי לאפשר תנועה פנימה או החוצה).

שער חשמלי לחניה מסוג זה מיוצר לרוב מאלומיניום, פלדה או ברזל.

שער חשמלי לחניה פרטית

כשמדובר בחניה פרטית, ייעשה לרוב שימוש בשער הרמה – דלת ברזל או אלומיניום הנגללת אל תוך תיבה ובחזרה אל הקרקע, ומעניקה לבעל הרכב לא רק חניה שמורה אלא גם הגנה מפני גניבות.