כל מה שצריך לדעת על נדל"ן

כל מה שצריך לדעת על נדל"ן

כולנו שומעים על תחום הנדל"ן  על בסיס יומיומי. עם זאת, מעטים מאיתנו מבינים לחלוטין על מה מדובר. למעשה, מרבית האנשים מאמינים כי תחום הנדל"ן הינו תחום העוסק בעיקר ברכישה והשכרה של דירות. בפועל, מדובר בתחום נרחב בהרבה. הרי לפניכם כל מה שצריך לדעת על נדל"ן.

מהו נדל"ן?

נדל"ן, או בשמו האחר – מקרקעין, הינו תחום העוסק בנכסים אשר אינם מטלטלין, כלומר – בנכסים אותם לא ניתן להזיז ממקום אחד לשני. משמעות הדבר היא שמדובר בעיקר בקרקעות, בבנוי עליהן ובנטוע עליהן. נדל"ן הינו גם תחום המתקשר לנכסים הנמצאים מתחת לקרקע או מעליה (למעט מעברים אוויירים, אשר נמצאים בדרך כלל ברשות המדינה). המאפיין העיקרי של נכסים מתחום הנדל"ן, הינו שלא ניתן להזיזם ממקום אחד לשני.

מדוע תחום הנדל"ן נחשב לתחום בו כדאי מאוד להשקיע?

תחום הנדל"ן מהווה "כוכב עולה" בשנים האחרונות. התחום נחשב לתחום כדאי מאוד להשקעה בשל העובדה שמחירי הקרקעות והדירות עלו משמעותית בשנים האחרונות – בכל העולם. בעוד שבעבר (לפני עשרות שנים ויותר) ניתן היה לרכוש דירה או קרקע במחירים נמוכים, הרי שכיום, מחירי הדירות והקרקעות גבוהים במיוחד, ואלה ממשיכים ורק מתמירים בשנים האחרונות. מדובר בנכסים אשר אינם צפויים להתרסק או לרדת בשנים הקרובות, וזאת בניגוד לתחומים רבים אחרים, אשר השקעה בהם כלולה בלקיחת סיכון כלשהו אותו לא כל המשקיעים מוכנים לקחת. בשל העובדה כי הנדל"ן תמיד נמצא במגמת עליה, ניתן לומר בבטחון כי מדובר בתחום בו כדאי מאוד להשקיע כעת, וזאת בטרם המחירים עולים אף יותר. מדובר בתחום השקעה יציב ובטוח יחסית לשאר התחומים הקיימים בשוק, עניין ההופך אותו לאטרקטיבי במיוחד.

היכן הכי כדאי להשקיע בנדל"ן?

אנשים רבים אינם לוקחים זאת בחשבון, אך בנדל"ן ניתן להשקיע בכל מקום בעולם. כלל הברזל היחידי עליו יש לתת את הדעת הינו תשואה גבוהה ויציבה ככל הניתן. כמובן שקיימים חסרונות ויתרונות בהשקעה בנכסי נדל"ן בחו"ל, אך עם זאת, קיימות ערים רבות בעולם, אשר השקעה בנדל"ן בהן יכולה להיות אף כדאית יותר מהשקעה בנדל"ן בישראל. טרם ההשקעה, חשוב לתת את הדעת על מספר דברים:

  • פוטנציאל הרווח מהנכס – חשוב מאוד לנסות "לחשב קדימה" ולשאול את עצמכם מספר שאלות בסיסיות, כמו האם ערכה של הדירה צפוי לגדול? האיים קיים סיכוי ממשי שהדירה תיאבד מערכה בשנים הקרובות?
  • המרחק שלכם מהנכס
  • ההון הדרוש לכם לצורך ההשקעה
  • האזור בו קיים הנכס והאוכלוסייה המתגוררת בו