איך בוחרים אדניות עץ ואיך שומרים עליהן?

איך בוחרים אדניות עץ ואיך שומרים עליהן?

מבט אחד על גינות פרטיות וציבוריות או על מרפסות וגגות בהן יש אדניות מגלה לנו, שחלק גדול מאותן אדניות בהן אנשים נוטים להשתמש הן אדניות עץ. אנשים מעדיפים אותן על פני אדניות פלסטיק או אדניות אחרות, ויש לכך סיבות טובות כפי שנוכל לראות מיד. בהמשך המאמר גם נסביר כיצד בוחרים אדניות עץ ואיך שומרים עליהן על מנת שלא ייהרסו, ויחזיקו מעמד זמן רב.

הסיבה בגללה אנשים בוחרים באדניות עץ היא מובנת, מדובר באדניות מאוד יפות, בעלות מראה ייחודי, אשר מוסיף קסם מיוחד למקום בו הן מוצבות. אדניות עץ יכולות להוסיף נופך כפרי, טבעי, לכל מקום בו הן מוצבות, הרבה פעמים אנחנו נמצא אדניות עץ בעיצוב קלאסי שמשנה בבת אחת את כל העיצוב של המקום. סיבה אחרת בגללה אנשים מעדיפים אדנית עץ היא, שמדובר באדנית חזקה, עמידה, שלא נשברת בקלות, מדובר באדנית שיכולה לשרת אותנו בכל מזג אוויר לאורך שנים.

כיצד בוחרים אדניות עץ בצורה נכונה

התשובה לכך טמונה ב-3 נקודות. נקודה ראשונה היא, על פי העיצוב שלה. אנחנו יכולים למצוא אדניות מרובעות, מלבניות, מעוגלות, אדניות חלקות או מחוספסות, אדניות שמגיעות במבנה ישר או מבנה מדורג. אנחנו נבחר את העיצוב שמתאים לשטח בו אנחנו רוצים להציב את האדנית. זאת מתוך הנחה שאנחנו מתאימים את האדנית לעיצוב ולא את העיצוב לאדנית.

נקודה שנייה, גודל האדנית. מן הסתם אנחנו נבחר באדנית שמתאימה לשטח בו אנחנו רוצים להציב אותה גם מבחינת הגודל שלה. לא נבחר באדנית שתתפוס מקום גדול ותהפוך להיות כמין "פיל" באמצע השטח. מצד שני, נעדיף אדנית שנוכל לגדל בה מגוון צמחים. יש חשיבות גם לסוג הצמחים שאנחנו מבקשים לגדל ביחס לשאלת גודל האדנית.

נקודה שלישית, אנחנו נבחר אדנית על פי סוג העץ שלהן, אנחנו יכולים למצוא אדניות ראטן, אדניות מעץ איפאה, וכן אדניות מעצים אחרים. סוג העץ ייקבע את היכולת שלנו לשמור על האדנית וכן ישפיע על העיצוב של האדנית.

כיצד שומרים על אדניות עץ

ראשית, דואגים להציב אותן במקום בו הן לא ייהרסו מלחות או יובש, כמו כן עלינו לדאוג שמעת לעת אנחנו ננקה את האדנית ובמידת הצורך גם נצבע אותן. היתרון של אדניות עץ, שיש אפשרות לצבוע אותן בצבעים שונים שמתאימים לצביעת עצים.

נקודה אחרונה, עלינו לוודא לא להעמיס בתוך האדנית משקל עודף לזה שהיא יכולה לשאת, על מנת שלא תישבר עם הזמן.