איך לבחור מעצב פנים?

איך לבחור מעצב פנים?

עיצוב הפנים של כל חלל באשר הוא, הינו החלק החשוב ביותר ביצירת מראה, אווירה, תחושות ורגשות, שילוו אתכם בכל דקה ורגע במשכנכם החדש. לאור זאת, יותר ויותר ישראלים כבר מבינים בימינו את מה שבעולם כבר הפנימו מזמן – עיצוב פנים הוא עניין למקצוענים בלבד (ולא משנה בכמה תכניות עיצוב צפיתם…). אז איך בוחרים מעצב פנים מקצועי וראוי? איזה משקל יש לתת לטעם ולדעה שלכם? וכיצד תהפכו את הבית לבית חלומות ואת המשרד לכזה שכולם יקנאו בו? כל התשובות מייד לפניכם.

מעצב פנים – הדרך להגשים פנטזיות

נתחיל מהסוף. מעצב פנים הוא לא עניין זול במיוחד, ולכן רבים בוחרים לוותר על שירותיו ולהתמודד עם נושא העיצוב בכוחות עצמיים. הרוב המכריע של אותם אנשים מגלים במהרה שזה פשוט לא שווה את זה. ריצות, טלפונים, התמודדות עם שלל אנשי מקצוע, הפסד של ימי עבודה ובסוף? התוצאה לא תמיד דומה לפנטזיה שהייתה לכם בראש. לכן, כבר בשלב רכישת הדירה או המשרד, עשו לעצמכם טובה ענקית ואל תתלבטו. כי זה פשוט לא אותו דבר בלי מעצב פנים מקצועי שמבין עניין.

הדרך הנכונה לבחירת מעצב פנים

אז איך בוחרים מעצב באופן נכון? ובכן, את הקשר הראשוני מוטב לעשות באמצעות המלצות. רצוי כאלו המגיעות מחברים או קרובים, ואם אין לכם אפשרות שכזאת, באמצעות אתרי חוות דעת וביקורות באינטרנט. מנקודה זו, הכל עניין של רושם הדדי. התרשמו מהפתיחות, יכולת ההקשבה, נועם ההליכות והדיבור של המעצב הפוטנציאלי כבר בשיחת הטלפון. אם השיחה "זרמה" לכיוון הנכון, קבעו פגישה אליה יש להגיע עם כיוון עיצובי כללי, בקשות מיוחדות, טעם אישי ותיאור מדויק של הפנטזיה שלכם לעיצוב המושלם.

במהלך הפגישה תשאירו את הביישנות וחוסר הנעימות בבית. שאלות כמו "מה הניסיון שלך בתחום?" הן לא רק לגיטימיות, אלא הכרחיות. בקשו לקבל הערכת לוח זמנים ומחירים לפרויקט; אל תלחצו יד להסכמה לפני שקיבלתם מפרט מלא של תהליך העבודה הצפוי, כולל זמנים, כוח עבודה ועלויות; זכרו כי מעצב פנים מקצועי יעניק לכם סקיצות תלת ממדיות של מראה החלל לפני ואחרי. כמובן שאל תוותרו על חוזה כתוב ומסודר, הכולל את כל ההתחייבויות שעלו בעל פה. והכי חשוב – אם מסיבה כזו או אחרת לא נוצר ה"קליק" המיוחל, הודו לו בנימוס ותוותרו על שירותיו. נדגיש שמעצב פנים מקצועי הוא כזה שמקשיב ומפנים, אך מביע את דעתו המקצועית ופועל בהרמוניה בינה לבין הרצונות שלכם. בהצלחה!