המפתח להשקעה נכונה

המפתח להשקעה נכונה

המציאות הנוכחית היא שכמעט כל אדם בעל הון עצמי גבוה יכול להשקיע בנדל"ן. עם זאת, בהתחשב בסכומי הכסף העצומים ביותר שעומדים כאן על כף המאזניים, חשוב להשקיע בבחירת הנכס ודפוסי ההשקעה מחשבה עמוקה, לא פחות ולעיתים גם יותר מאשר במקרה של רכישת דירה למגורים. חשוב לבחור למשל מקום אופטימלי לנכס הנבחר, כאשר מקום מוצלח מקיים מספר תנאים. ראשית, זהו אזור שמתפתח או שעתיד להתפתח בשנים הקרובות, ומכאן שהסיכויים גדולים שהוא יחווה עליית מחירים משמעותית בעתיד הנראה לעין (תנאי מרכזי נוסף, כמובן). בהמשך לכך, יש לבחור באזורים ובנכסים שהביקוש להם גבוה, מה שיגדיל את הסבירות לכך שההשקעה תוכל לגרוף רווחים הלכה למעשה.

רוצים דוגמא מהמציאות העכשווית? בבקשה: אחת המגמות הנוכחיות בישראל היא להשקיע בנכסים בפריפריה, עקב הביקוש ההולך וגדל להם בעידן של עליית מחירים מפלצתית באזור המרכז וגם כי הרכישה הראשונית של הנכס היא עדיין זולה יותר ומצריכה הון עצמי נמוך יותר מאשר במרכז. בכל מקרה, גובה התשואה הוא הכל חוץ מקבוע, כאשר במציאות הנוכחית, תשואה של כ-5% על הנכס היא סבירה בהחלט. בני המזל והמשקיעים הנבונים אף יקבלו רווחים בשיעור משמעותי עוד יותר.

על כל פנים, אפשר להיעזר ביועצי השקעות מוסמכים או במומחים לתחום הנדל"ן על מנת לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר. בעידן הנוכחי, האינטרנט הוא מקור מידע בלתי נדלה, דרכו ניתן גם ללמוד את כל מה שחשוב לדעת על השקעות נדל"ן. חשוב להיעזר במקורות מידע סמכותיים, כמו האתר הרשמי של אותו גוף פיננסי המשקיע בנאמנות בנכסי נדל"ן מניבים.