כללים בעיצוב פנים המשרד

כללים בעיצוב פנים המשרד

המשרד הוא המקום בו אנו מעבירים את רוב שעות היום וככזה עליו לספק לנו את הנוחות הטובה ביותר. הדבר מתבטא לא רק במישור הפונקציונאלי אלא גם מבחינת עיצוב הפנים והמראה שלו שאף משפיעים על בניית המוניטין. מהם הדגשים בביצוע עיצוב פנים מושכל למשרד? להלן סקירה מקוצרת.

הכל מתחיל בריהוט המשרדי

האלמנט שמשפיע בצורה הקריטית ביותר על עיצוב הפנים במשרד, הוא כמובן הריהוט המשרדי המוצב בו. פריטי הריהוט במשרד מהווים לא רק את ה- "פלטפורמה" של העבודה עצמה, אלא גם מקנים את הנופך העיצובי שמתאים לאופי העיסוק שלכם. ישנם מספר אספקטים שיש לקחת בחשבון כאשר מעוניינים לבחור ריהוט משרדי בהתאם לקונספט עיצובי מסויים:

  • חומרים – עץ מלא, MDF, מתכות כגון נירוסטה ואלומיניום ואף זכוכית – כל אלו הינם חומרים אפשריים לתכנון וייצור של רהיטים למשרד, כאשר כל סוג של חומר מתאים עבור "אופי" שונה של משרדים. למשל, העץ המלא מתאים ליצירת אווירה רשמית של משרדי עורכי דין, רואי חשבון וכו'. ה- MDF מקנה אווירה כפרית שמשדרת חמימות וביתיות כפי שמתאים למטפלים למיניהם (פסיכולוגים, קלינאי תקשורת וכו'). חומרים "קלים" כגון הזכוכית והמתכות השונות מתאימים ליצירת פריטי ריהוט משרדי שמקנים אווירה צעירה ומודרנית עבור עסקים שמעוניינים בכך (הייטק למשל).
  • מגוון – שולחן וכסא מנהלים, שולחנות עובדים, מחיצות אופן-ספייס, כסאות המתנה, דלפק קבלה, ריהוט חדרי ישיבות וכו'. בימינו ישנו מגוון רחב של ריהוט משרדי לבחירה, וכמובן שיש לאפיין את צרכי המשרד הספציפי ולשבץ את פרטי הריהוט בהתאם. הדבר כולל גם הצבה של אמצעי אחסון שונים, החל מהמגירות בשולחנות וכלה בארונות אנכיים או רוחביים עם מנגנוני סגירה שונים (דלתות ציר, דלתות הזזה וכו').

שיקולים נוספים

חשוב לעצב את פנים המשרד בהתאם לפונקציונליות שבו. כך למשל עבור משרדים בהם פועלים קבוצות עובדים כיחידה אחת (פרסום, תכנות, שירותי טלפנות וכו') מומלץ לחלק את הפונקציות השונות באמצעות מחיצות אופן-ספייס ועבור משרדים שמחייבים קבלת קהל יחידנית (רופאים, עורכי דין) ליצור משרדים נפרדים וסגורים. בנוסף, יש להשקיע מחשבה בבחירת הצבעים כאשר הצבעים הלבנים והבהירים משדרים אופטימיות בדרך כלל, האפורים והכהים יותר רשמיות, ואילו צבעי הזהב והכסף משדרים יוקרה וסטייל. לכל שלהלן יש להתאים גם את רצפת המשרד שכיום הנטייה היא להשתמש בפרקטים בעיצובים שונים כך שיהיו מנוגדים מעט בצבעם לצבעי הריהוט המשרדי שבחרתם. ניתן אף להוסיף שטיחים (מקיר לקיר, שטיח חלוקי נחל, "שאגי" וכו') להשלמת המראה הרצוי במשרד.

חשוב מאוד גם להציב במשרד גופי תאורה מתאימים שיאפשרו פונקציונאליות מושלמת. כך למשל יש לבחור בגופי תאורת לילה עבור השעות בהם המשרד אינו עובד וגופי תאורה ייעודיים לתאורת יום מלאכותית עבור שעות העבודה מבלי לעייף עיני העובדים. חשוב למקם את גופי התאורה באופן המיטבי כך שלא יצרו סינוור דרך מסך המחשב ויפגעו בשטף העבודה.

כדאי מאוד לקבל ייעוץ מקצועי בכל מה שקשור לעיצוב פנים המשרד, להשגת שטף עבודה רב יותר, איכות חיים בעבודה והקניית הקונספט העיצובי הרצוי.