למה כדאי לערוך שיפוצים בדירה לפני שנכנסים אליה?

למה כדאי לערוך שיפוצים בדירה לפני שנכנסים אליה?

בין אם יש לנו דירה משלנו ובין אם אנו חיים בשכירות או שאפילו נכנסנו לדירת קבלן חדשה – מרבית האנשים יצטרכו לערוך שיפוץ בדירתם לפחות אחת במהלך חייהם.

העניין יכול לנבוע משלל סיבות שונות, כמו למשל עייפות החומר, אריחים שבורים וכדומה, או לחילופין – לצורך חידוש ורענון מראה הדירה. תקופת שיפוץ, על אף שהיא מניבה תוצאות רצויות, הינה בדרך כלל תקופה מסובכת ומבולגנת, הדורשת מאיתנו היערכות מתאימה וחוסר נוחות זמנית. לכן, אין זה פלא שאנשים רבים מעדיפים לערוך שיפוצים בדירה עוד אפילו בטרם הם נכנסו אליה. בין זה הקמת נישת גבס, החלפת מטבח, עבודות אינסטלציה ועוד. הרי לפניכם מספר סיבות טובות לכך.

עיצוב מטבחים

לכלוך

לכלוך הינו חלק אינטגרלי מעבודת השיפוץ, שכן בדרך כלל, במסגרת עבודת שיפוץ, נדרשים האנשים המבצעים את העבודה להרוס קירות, להוריד אריחים, להחליף רצפות וכדומה. עבודות אלה, על אף שהן מביאות לתוצאות נפלאות בסיום עבודת השיפוץ – עלולות לגרום ללכלוך ואבק.

מסיבה זו, בתקופת השיפוץ, אנשים רבים מעדיפים לעזוב את ביתם ולהתארח בבתים של קרובי משפחה או חברים. עם זאת, ניתן כמובן גם לבצע את כל העבודות הללו עוד בטרם הכניסה לדירה ולחסוך את אי הנעימות או הצורך לחפש מקום אחר ללון בו לתקופת השיפוץ. עניין זה יקל משמעותית על בני המשפחה, כמו גם על האנשים המבצעים את עבודת השיפוץ. בנוסף, בדרך כלל, בעת כניסה לדירה בפעם הראשונה אנו מבצעים בה ניקיון יסודי. ביצוע עבודות שיפוץ עוד בטרם הכניסה לדירה יחסוך לנו "ניקיון כפול", ובכך גם עשוי לחסוך לנו כסף (על עוזרת בית, למשל).

רעש

גם רעש, למרבה הצער, נלווה לעיתים קרובות לעבודות השיפוץ. רעשים של קידוח, שבירה וכדומה אינם נדירים כלל בעבודות מסוג אלה, והדבר עשוי להפריע לבני המשפחה, בייחוד כאשר אחד מהם או יותר הינו תלמיד או סטודנט. גם כאשר איננו בתקופת לימודים בחיינו, הרי שרעש עשוי להשפיע לרעה על אנשים רבים ולהפוך אותם לעצבניים יותר ולקצרי רוח.

פרטיות

קיימים אנשים רבים, שבשל אילוצים שונים, נשארים בבית בתקופת השיפוץ. בדרך כלל, שיפוץ אורך כמעט מחצית מהיממה – עניין שמשמעותו היא שברחבי הבית יהיו כל הזמן אנשים הדואגים לענייני השיפוץ. על אף שמדובר בחלק חשוב ובלתי נפרד מעבודת השיפוץ, הרי שישנם אנשים שמעדיפים להיות לבדם מפעם לפעם ואינם יכולים להיות בחברת אנשים כל הזמן, אפילו כאשר מדובר בתקופת זמן קצובה. עבור אנשים כאלה, ביצוע עבודות השיפוץ בטרם הכניסה לדירה יהווה פתרון נהדר.