איך רוכשים מנורות לבית?

איך רוכשים מנורות לבית?

כל אלמנט שאנחנו רוכשים לבית משמש פריט עיצוב אשר עוזר בדרכו לעיצוב הבית. על כן הוא גם משמש פריט אשר עומד בפני עצמו מצד אחד, וגם צריך להשתלב במכלול השלם של עיצוב הבית. כמובן שאם לאותו פריט יש תפקיד פרקטי, אז החשיבות שלו שונה ומשמעותית יותר מאשר של פריט עיצוב רגיל. כך למשל מנורות לבית.

אם בעבר היה נהוג לרכוש מנורות לבית רק על בסיס סוג התאורה שהן סיפקו והשטח עליו הן האירו, הרי שעם השנים זה השתנה ומלבד האלמנט הפרקטי נוסף גם האלמנט של העיצוב. מתוך הכרה שמנורות לבית מהוות חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, אז אנחנו יכולים לראות כיצד יותר ויותר אנשים לוקחים נקודה זו בחשבון כאשר הם רוכשים מנורות חדשות, עם זה לבית חדש, בית משופץ או לבית קיים.

יש מספר נקודות שמשפיעות על רכישת מנורות לבית, הן מההיבט הפרקטי והן מההיבט של העיצוב.

ראשית, עלינו לבחון באיזה גודל המנורה ביחס למקום בו היא אמורה להיות מונחת. כלומר מה היחס בין כמות האור שהיא יכולה לספק לבין השטח עליו היא אחראית. מצד אחד אנחנו לא רוצים שזה יהיה יחס קטן מדי כי אז המנורה תסנוור אותנו, מצד שני, אנחנו לא רוצים שזה יהיה יחס גדול מדי, כי אז האור שהיא תספק לא יהיה שימושי מדי.

שנית, עלינו להתייחס לגודל המנורה באופן פיזי. מאחר והגודל משפיע על העיצוב. אם המנורה גדולה מדי, היא תהיה בולטת ועלולה לפגוע בעיצוב הכולל של החדר. אם מדובר בחדר כמו סלון או מטבח, זה פחות משמעותי מאחר ושם נהוג לשים מנורות גדולות, אך אם מדובר על חדרי שינה, זה עלול לתפוס את המקום של שאר פריטי העיצוב ולפגוע בעיצוב הכולל. חשוב לציין, שכיום נהוג להשתמש במנורות לבית שהן קטנות באופן יחסי, מצומצמות, למשל ספוטים או מנורות שקועות, מתוך כוונה שלא לתת למנורה להשתלט על העיצוב וכמו אביזרים אחרים לתת לה להשתלב ולהיות חלק מהמכלול ולא העיקר.

שלוש, מבחינה פרקטית עלינו לבחון את האיכות של המנורה, עד כמה היא חזקה, עמידה, והאם היא יכולה לשרת אותנו זמן רב. אנחנו לא נרצה לרכוש מנורה חדשה כל שבוע או כל חודש. מנורות אמורות להחזיק זמן רב ועל כן נעדיף מנורה חזקה גם אם העיצוב שלה פחות מתאים לנו.

יש לציין שאנחנו יכולים למצוא מנורות לבית שמתאימות לכל עיצוב, ולא להסתפק במנורות שאינן מתאימות לנו כלל רק בשביל שנוכל להשתמש בהן.