טאבון עצים

טאבון עצים

יש לא מעט חוויות אותן חווינו במהלך השנים שכאשר אנו נתקלים בהן בשנית בשלב קצת יותר מאוחר, פתאום נוסטלגיה מציפה אותנו. אחת מאותן חוויות היא חווית הבישול על טאבון בה רבים מאיתנו נתקלנו בטיולים בצופים, בחוגי שטח ובטיולים משפחתיים ברחבי הארץ. אז למה שלא נחזיר את עצמנו לאותו מקום, רק באופן קצת יותר משודרג, איכותי מה שנקרא – הדבר האמיתי!.

טאבון עצים הוא למעשה סוג של פתרון בישול וצלייה אותנטי היוצר אווירה ייחודית, חמימה, משפחתית ומפנקת. עם טאבון עצים ניתן לארח בצורה מקורית ולאפות על הטאבון פיצות, שלל לחמים, פוק׳צות ועוד סוגים שונים של מאפים. בנוסף, על טאבון העצים ניתן לבשל, לצלות, לעשות בו שימוש למטרות צלייה של בשר או דגים ואפילו לבשל בו בכלי חרס מיוחדים תבשילים סטייל פוייקה ממיטב המסורת. מדובר בחוויה קולינרית בלתי רגילה שיכולה להשתלב אצלכם בבית בין אם בגג, במרפסת, צמוד לפרגולה או בכל מקום חיצוני אחר. עם טאבון עצים אתם לא רק חוזרים כמה שנים אחורה ונזכרים בחוויות, מדובר בפתרון החוסך משאבים ואנרגיה, תוך הנאה מטמפרטורה גבוהה ואחידה המצויד במערכת המונעת פליטה של עשן לחלל.

מאפייניו של הטאבון

כאמור, את הטאבון אנו מכירים עוד מימי תנועת הנוער, בהם היינו מקימים טאבון מכיפה של מתכת וצולים עליה לאפות או פיתות, אותן היינו מורחים בשוקולד, גבינה או חומוס. אז היינו אוספים זרדים, מקיפים את הטאבון באבנים ומדליקים את האש. ובכן, מסתבר שהטאבון האותנטי נכנס בגרסה קצת יותר מודרנית, עכשווית ומתוחכמת מבחינת העיצוב לבית הישראלי, אך שיטת הבישול נשארה זהה לשיטה אותה אנו מכירים. קיימים טאבונים עגולים או מרובעים. בעגולים הטמפרטורה גבוהה מאוד ומאפשרת לחסוך באנרגיה ולנצל את שטח הבישול בצורה מושלמת. כאמור על הטאבון ניתן לצלות פיצות, לחמים, בשרים וירקות במגוון של סגנונות בישול. ההבדל העיקר בין הטאבון העגול למרובע בא לידי ביטוי מן הסתם בצורה. את המרובע קל יותר לבנות והוא נחשב לזול יותר מבחינת העלויות שלו. תוכלו לבחור טאבון מבין מגוון של טאבונים בהתאם לתקציב, לגודל, לצורה ולצבע שיתאימו לכם.

מבנה הכיפה המסורתי מאפשר לנו להשיג חום אופטימלי המסייע לשמור על טמפרטורות גבוהות במשך שעות ארוכות. את הטאבון קל מאוד להתקין בחצר או אפילו בבית ופשוט לעשות בו שימוש. הוא מצויד בפתח כניסה רחב ונחשב לבטיחותי שכן הוא מצויד בקירות חיצוניים שנשארים קרים, מה שמונע כוויות ומאפשר לנו לבשל בהנאה לכל המשפחה!.