יתרונות של דיור מוגן ולמי זה מיועד?

יתרונות של דיור מוגן ולמי זה מיועד?

דיור מוגן הוא אופציה המיועדת לאנשים שהגיעו לגיל השלישי ומעוניינים להיכנס למסגרת מסודרת שתאפשר להם איכות חיים, ומגוון יתרונות שאותם נמנה בהמשך. דיור מוגן מתאים גם ליחידים וגם לזוגות המעוניינים לחיות חיים מסודרים אך עם זאת מעניינים ופעילים. אז מהם היתרונות של דיור מוגן?

הכרות עם חברים חדשים

אחד היתרונות הבולטים של דיור מוגן הוא היכולת להכיר אנשים חדשים. דיור מוגן הוא מקום ידידותי בו נמצאים אנשים בני אותו גיל שלהם תחומי עניין דומים. הפעילויות של הדיור המוגן, מסייעות בהכרת אנשים חדשים, מעניינים ושונים. עוד מידע על דיור מוגן תמצאו באתר דיור זהב.

פעילויות חברתיות

אם אנשים רבים מרגישים שעמום כאשר הגיעו לגיל השלישי, וחשוב אפילו בדידות, בדיור מוגן ישנו יתרון נהדר להפגת השממה. בדיור מוגן טוב, ישנה הקפדה על יצירת פעילויות חברתיות, לצורך הפעלת הדיירים. בין הפעילויות: חוגי העשרה, חוגי ספורט, לימודים, ערבי משחקים, סרטים, מסיבות ועוד. הפעילויות מסבות אושר רב לדיירים.

שירותי רפואה צמודים

בגיל השלישי לצערנו, רבים סובלים מבעיות רפואיות כגון: סכרת, בעיות בתפקודי לב, שיבוש בזיכרון, לחץ דם נמוך או גבוהה, ועוד. לכן אחד היתרונות הבולטים של דיור מוגן הינו ביכולת לקבל שירותי רפואה צמודים. חשוב שבדיור המוגן יהיה רופא ושירותי אחיות יומיומיים, שיוכלו לתת מענה לבדיקות, ביקורי רופא ומצבי חירום. בנוסף יתרון נוסף הוא קיומה של עובדת סוציאלית או פסיכולוגים במקום שיכולים לסייע לכל בעיה אצל הדיירים.

פרטיות וחברה – דיור מוגן מספק שילוב של מגורים בפרטיות עם דגש רב על ההיבט החברתי. לדיירים בדרך כלל דירות פרטיות, אך בד ובד הם יכולים להגיע לשלל פעילויות חברתיות שיהפכו את השהות של הדיירים למהנה יותר.

פעילות גופנית – שלל הפעילויות הפיזיות, חיי החברה התוססים, טיולים שניתן לעשות בדיור מוגן, ויום מלא פעילות, מקנה לאנשים רבים פעילות גופנית טובה יותר מתמיד. העיסוקים השונים גורמים לדיירי הדיור המוגן, לצאת מהבית, להפעיל את הגוף, וליהנות מיום פעיל ומלא חוויות.

הפגת הבדידות – יתרון נוסף וחשוב מכל בדיור מוגן הוא הפגת הבדידות. אנשים רבים לפני שהגיעו לדיור מוגן, סבלו מבדידות נוראית בעיקר בהעדר בני זוג או בני משפחה. מעבר לדיור מוגן, מאפשר יציאה ממעגל הבדידות בסיוע של עובדים סוציאליים, עובדי הדיור המוגן, והחברים החדשים המתגוררים במקום.