סאונות וטרמפולינות – לא רק לעשירים

סאונות וטרמפולינות – לא רק לעשירים

החלום ליהנות מסאונה ביתית כבר לא רחוק כמו שהיה פעם. אם בעבר רק מעטי מעט החזיקו סאונות בבתים, הרי שכיום יותר ויותר אנשים אשר בונים בתים חדשים, מקימים לעצמם חדר סאונה קטן, בדומה לזה שאפשר למצוא גם בצימרים ודירות נופש וכן במועדוני ספורט בסדרי גודל שונים למיניהם.

סאונה יבשה ורטובה, היא דבר שנחשב מאוד טוב לריאות ולקנה הנשימה, היא נחשבת בריאה מאוד לעור ולגוף, זאת, כמובן, בתנאי שהשימוש בה נעשה בצורה בטיחותית ולאורך זמן קצר ולא נשארים שם שעות רבות.

כאמור בעבר יכולנו למצוא סאונה רק אצל מעטי מעט, אנשים שהיתה להם אפשרות לתחזק את המקום, שכן עצם ההקמה עולה לא מעט כסף ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, אך התחזוקה שלאחר מכן עולה גם היא לא מעט כסף, יש צורך לשלם חשמל ומים. כמו כן יש לדאוג שהמכשירים השונים עובדים ואם לא, יש צורך לבצע תיקון מיידי שלהם בשביל שיהיה ניתן להשתמש בהם בצורה טובה ובטוחה.

היום לעומת זאת, אפשר למצוא הרבה יותר אנשים מחזיקים סאונה ביתית, לעיתים קרובות מדובר במי שיש לו גינה או חצר ואפילו בריכה, אז הם יכולים לבנות לעצמם ביתן קטן של סאונה, מדובר בדרך כלל בביתן שיכול להכין בין 3-4 אנשים ולא מעבר לכך. מלבד זאת יש מי שמקים סאונה ביתית בפנים הבית, מדובר בסאונה קטנה שאפשר להתקין בתוך חדר מקלחת (חדרון בתוך החדר) או כחדר נפרד.

לוקסוס נוסף שנחשב כפריט "לעשירים בלבד" זה טרמפולינות. באתר Jumpking, המתמחים בטרמפולינות, ניתן למצוא טרמפולינות מסוגים שונים במחירים סבירים לחלוטין, מה שיאפשר לפנק את ילדיכם בשעות ארוכות של פנאי וכיף.

מה צריך בשביל להקים סאונה

בשביל להקים סאונה כמו שצריך, צריך חדרון אזור ישיבה עם מספר מחממים, בדרך כלל מדובר על 3 מחממים ומעלה, אזור הישיבה יהיה לרוב מעץ על מנת שיהיה ניתן לשבת בצורה נוחה ובטוחה. הספק מערכת החימום יהיה סביב 900 וואט. כמו כן החדרון יכיל בקרת שליטה על מערכת החימום, ופעמים רבות החדרון יכלול גם מערכות מוזיקה עם רמקולים, כך ניתן להנעים את הזמן שיושבים בסאונה.

על המערכת הזאת יש להוסיף כריות ישיבה שנמכרות בנפרד, על מנת שיהיה ניתן לשבת בצורה נוחה על ספסלי העץ.

יש לציין, מערכות הסאונה צריכות להיות מותקנות על ידי אנשי מקצוע בלבד, גם ההובלה תתבצע על ידי צוות החברה. על כל מערכת מקבלים אחריות של שנה עד שלוש שנים. לפני שאתם רוכשים מערכת כזו, יש לוודא שיש בה את כל מה שאתם צריכים לא רק מבחינה התפקוד של הסאונה אלא גם בשביל שהיא תעבוד בצורה בטיחותית ושלווה.