עיצוב מטבחים – איך עושים זאת כמו שצריך?

עיצוב מטבחים – איך עושים זאת כמו שצריך?

אחד הרגעים הכי אהובים על כל מי שבונה בית חדש או משפץ בית ישן, זה הרגע בו צריך לבחור מטבח חדש. הרגע בו מתחילים בעיצוב המטבח, יושבים על התוכניות ומחליטים כיצד לעצב אותו, ואז מיישמים את זה, כלומר מוצאים את תוכניות העיצוב לפועל. זה לא תמיד יוצא אחד לאחד, אך לרוב זה יוצא ואז נפלא, הנה אנחנו עומדים באמצע המטבח שעיצבנו במו ידינו.

עיצוב מטבחים הוא תחום לא חדש אך הוא בהחלט תחום מתפתח, תחום שיוצא מתוך העולם של עיצוב פנים, במהלך השנים אנחנו יכולנו לראות כיצד יותר ויותר מעצבים החלו להתמחות בתחום זה, והפכו מומחים בו באופן ספציפי, עד כדי כך שהחלו לעסוק אך ורק בו, בלי לעסוק בתחומים אחרים של עיצוב.

אנחנו כלקוחות מרוויחים מזה, שכן במקום לעבוד עם מעצב פנים שיודע על עיצוב מטבח אך לא באופן פרטני, אנחנו זוכים לעבוד עם מעצבי מטבח באופן פרטני על כל פרט ופרט. יש לציין שחברות מטבחים מעסיקות מעצבי מטבחים שעובדים באופן צמוד עם הלקוחות וכן מעצבים באופן ישיר את המטבחים של החברות עצמן. חשוב עוד לומר, שהחברות מוכרות, מטבחים מוכנים שלהן או מטבחים שהלקוחות זוכים לעצב ולשנות.

כיצד בוחרים לאיזה גישה של עיצוב מטבחים לפנות

כמו שאפשר להבין יש מספר גישות של עיצוב מטבחים, כל גישה יכולה להתאים לסוג אחר של מבנה, גודל אחר של שטח, גישה אחרת של לקוח. כמובן שזה תלוי בצרכים וביכולות שלו. אנחנו נתייחס כאן לשאלה, כיצד בוחנים זאת, על פי אילו פרמטרים נקבע באיזו גישה של עיצוב נבחר.

פרמטר ראשון – צורת עבודה

עלינו להחליט באיזה עיצוב מטבח אנחנו רוצים לבחור, על פי צורת העבודה שלנו במטבח. האם אנחנו מתפרסים על פני שטח נרחב או מעדיפים עבודה בשטח מצומצם. האם אנחנו אוהבים לשהות הרבה זמן במטבח או זמן קצר. האם אנחנו בכלל מבשלים הרבה או דברים בסיסים ולא יותר מזה.

פרמטר שני – סוג החומרים שאנחנו אוהבים

כאן השאלה היא באיזה חומרים נשתמש במטבח שלנו. האם נשתמש במתכת כמו במטבח מודרני או שאנחנו מעדיפים עיצוב מטבח בעץ, כמו פעם, מטבחים נוסח פרובנס או מטבח אנגלי? שאלת החומר קשורה גם למחיר וגם לעיצוב הכללי בבית.

פרמטר שלישי – חלוקת המטבח

עיצוב מטבח מתייחס לשאלה כיצד מחלקים אותו, כיצד נחלק את אזור העבודה, אזור מוצרי החשמל, באילו פתרונות אחסון נשתמש ועוד. כל זה קשור כמובן לנוחות שלנו ולשטח שעומד לרשותנו.