עיצוב דירות – כיצד מעצבים נכון

עיצוב דירות – כיצד מעצבים נכון

בימים בהם הדירות אותם אנו רוכשים, שוכרים או אפילו יורשים, לא גדולות במיוחד, וזאת עקב עליית מחירי הנדל"ן, וצפיפות האוכלוסין שמתגבשת בארץ – אנו חייבים לעצב את הדירה שלנו בצורה חכמה ונכונה, וחשוב מכל בצורה שיהיה לנו נעים לחיות ולהתנהל. לכן, בין אם תבחרו לעצב לבד את הדירה או לבצע עיצוב דירות באמצעות מעצב או אדריכל – חשוב שתדעו כיצד יוצרים סביבה נוחה ומעוצבת שתהפוך את הדירה הקטנה לחלל מעוצב בקפידה.

יצירת הרמוניה בדירה

הכלל הראשון בעיצוב, הוא המשכיות והרמוניה בין החדרים והחפצים בבית. חשוב ללמוד מהן הפרופורציות הנכונות בעיצוב, כיצד יוצרים אשליה אופטית, ותחושת עומק, לדעת מהן הפרופורציות של הדירה, וכיצד מאריכים את זרועות החלל.

על מנת ליצור הרמוניה בדירה, יש לייצר תחושה שהאלמנטים בבית משלימים וממשיכים אחד את השני. בין אם מדובר בקירות, רצפות, תקרות ורהיטים. חשוב שבמקום תיווצר תחושה של מרחב עם אלמנטים הקשורים אחד למשנהו.

יצירת תחושת מרחב

כדי ליצור תחושה של מרחב בדירה, חשוב לא להעמיס בריהוט, להשתמש בריהוט קל יותר מריהוט כבד, וזאת במקרים של דירה קטנה כמובן, ולחשוב על מקומות אחסון מעוצבים, נסתרים ופרקטיים. עוד חשוב לא לחצוץ את החלל ביותר מידי קירות, ואפילו לסגור חללים באמצעות דלתות הזזה מעוצבות וגדולות ולא עם דלתות רגילות. אם תרצו בכל זאת לחלק את החללים בדירה. תוכלו לעשות שימוש בבנייה של חצי קיר, המפריד בין החללים בצורה עדינה יותר.

התאמת ריהוט לחלל קטן

בעיצוב דירות קטנות, חשוב להקפיד על ריהוט שמונח על רגליים דקות. בצורה זאת נוצרת תחושה של מרחב והמשכיות. רצוי לא להעמיס בשטיחים ווילונות המקטינים את החלל, ובמידה ותרצו הרבה שטיחים או וילונות יש לבחור בבדים קלילים ובהירים.

תאורה

כדי ליצור אשליית מרחב דרך תאורה, רצוי למקם את התאורה בצורה חכמה, עם אורות קטנים יותר המייצרים אלומת אור קטנה, וספוטים על הקירות וליד אלמנטים בדירה שתרצו להאיר. בצורה זאת, נראה כי המקום גדול יותר בו נמצאים חללים קטנים ומודגשים.

אל תשתמשו בנברשות גדולות, אלא בגופי תאורה צמודי תקרה – לתחושה של תקרה גבוהה יותר. בנוסף הימנעו מצביעת הקירות בצבעים כהים, ואל תחרגו מגווני הלבן, השמנת ואפילו המוקה והאפרפר. לריצוף הדירה השתמשו באריחים גדולים ולא קטנים, ותוכלו לרצף בריצוף שיש או בטון.

קבלו השראה

כדי לקבל השראה לעיצוב נכון, חשוב להתבונן בעיצובים של חללים קטנים במגזינים, לצאת לסיורים בדירות לדוגמא, ולהתייעץ עם מעצב פנים טוב המתמחה בעיצוב דירות קטנות.