השקעה בנדלן ביוון 

מחפשים השקעה נדל"נית מעולה? יוון היא היעד שלכם! מזה מספר שנים יש מגמת עליה מתמדת במשקיעים בינלאומיים וגם מישראל שבוחרים לרכוש נכסים ביוון. החלום הישראלי המוכר על בית פרטי עם גג אדום וגינה הוחלף באי יווני פרטי, או לפחות באחוזה ליד אתונה. השקעה בנכס נדלני ביוון באזור טוב מבטיחה עליית ערך ו/או החזר השקעה ותשואה טובה. 

הישראלים, אגב, הם המשקיעים הבולטים יותר בנכסים ביוון בחמש השנים האחרונות, כך עולה מנתוני משרד הפיתוח והרווחה היווני. 

השקעות נדלן ביוון יכולות להתחיל עם הון עצמי נמוך יחסית. לפני מספר שנים יוון עברה משבר כלכלי רציני, בעקבותיו מחירי הנדלן ירדו משמעותית (אפילו בשיעור של עד 50%) מה שהוביל לפתיחת השוק גם למשקיעים זרים, על מנת לקדם את חיזוק כלכלת המדינה. היום אמנם המחירים רושמים מגמות עלייה משמעותית ביחס לתקופה ההיא, אבל עדיין השקעה בנדל"ן ביוון נחשבת כדאית, כמובן בתנאי שיודעים לבצע אותה נכון וחכם. אגב, ליוון מגיעים כ-30 מיליון תיירים בשנה, וגם הם כח מניע של הכלכלה ושל ניהול נכסים למטרות מלונאות/נופש.

דוגמא לנכס מעניין להשקעה: דירת מגורים באזור מעולה, 15 דקות מהאקרופוליס, בשטח של 100 מ"ר, במחיר של כ-300,000 אירו (נכסים מעולים מוצעים ביוון/אתונה סביב 800,000 שקל, תקציב שמאפשר לקנות ביוון נכס שבישראל תוכלו רק לחלום עליו).

השקעה שאלפי ישראלים כבר חתומים עליה

יוון מציעה מגוון נכסים שמהווים השקעה כדאית, ביניהם: איים פרטיים באזורים אטרקטיביים, דירה להשקעה באתונה, דירות יד שניה, דירה בפרויקט מהניילון, נכס בפרויקט-עתידי בתכנון, דירות 80-120 מ"ר באזורי הביקוש בערים המרכזיות, וכדומה. 

על מנת לבצע עסקה טובה וחכמה, חשוב מאוד להיעזר באנשי מקצוע שבקיאים בשוק הנדלן ביוון: עורך דין, מתווכי נדל"ן, יועץ משכנתאות, יועץ השקעות וכו'. אגב, יש חברות ישראליות שמתמחות בהשקעות נדלן ביוון ופועלות מהארץ או מיוון עצמה.

מהלך חשוב מאין כמוהו הוא כמובן לבקר בעיר/באזור ביוון שבו אתם רוצים לקנות נכס להשקעה, לסייר בו, להכיר את הסביבה (לטוב ולרע, לזהות מראש יתרונות וחסרונות) אם אתם קונים נכס במטרה להשכיר אותו, חשוב לבחור נכס באזור טוב/שכונה טובה שיש בהם פוטנציאל-השכרה איכותי ויציב.

5 טיפים חשובים לפני שמקבלים החלטה על השקעת נדל"ן ביוון 

●חשוב להתייעץ עם מתווך/ת נדל"ן שבקיאים בשוק הנדלן ביוון ופועלים בו בחמש השנים האחרונות לפחות

●חשוב להכיר את מחירי הנכסים שמוצעים לרוכשים המקומיים (לא רק את המחירים למשקיע מבחוץ)

●חשוב לסמן אזורי השקעה פוטנציאליים ולהתמקד בהבנתם לעומק, כמובן בסיוע של איש מקצוע

●חובה להיעזר בעורך דין שמתמחה בנדל"ן ביוון ולא לבצע שום צעד ללא ליווי משפטי צמוד

●חשוב לקחת בחשבון שלא כל נכס ביוון שמחירו זול ביחס לשוק מהווה השקעה אופטימלית. לבדוק כל נתון לגבי כל נכס פוטנציאלי לקנייה לפני הגשת הצעת מחיר לרכישה.

אם החלטתם שההשקעה הקרובה שלכם היא בנדל"ן ביוון, אתם בכיוון הנכון. אגב, יוון גם תיתן לכם ויזה לחמש שנים "גולדן ויזה" אם תקנו נכס במחיר של החל מ-250,000 אירו.