מה לומדים במהלך קורס ייעוץ משכנתאות?

מה לומדים במהלך קורס ייעוץ משכנתאות?

במציאות שבה משכנתא ממוצעת עומדת על יותר ממיליון ₪, יועץ משכנתאות הוא באופן טבעי איש מקצוע מבוקש. על-מנת לרכוש את המיומנות הדרושה, יש לעבור קורס ייעוץ משכנתאות, וכמובן שחובה לבחור נכון בלימודים איכותיים. בפרט רצוי לוודא שהקורס כולל את המרכיבים הבאים:

הרכבי משכנתא מומלצים

המרכיב הראשון הוא אסטרטגיות בניית תמהיל נכון למשכנתא. כידוע ישנם מספר מסלולים שבהם מוצעות הלוואות ארוכות טווח לרכישת נכסים – העיקריים שבהם הם פריים, קל"צ (קבועה לא צמודה) וריבית משתנה כל 5 שנים. איש מקצוע שיודע לשלב נכון את המסלולים האידיאליים, גם על סמך הטווח הקצר וגם על סמך הטווח הארוך יותר, יכול להבטיח ללקוחותיו פיזור סיכונים אופטימלי והחזר מינימלי. דגש מיוחד הוא לגבי מחזור משכנתאות והתמהיל הנכון במקרה כזה.

ניתוח פיננסי ספציפי ללקוח

דגש חשוב נוסף בכל קורס ייעוץ משכנתאות הוא ידע שיאפשר לבוגרים ולבוגרות לספק שירות מותאם אישית לכל אדם. חשוב להבין שמשכנתא אידיאלית לאחד היא לאו דווקא נכונה לאחר. בהתאם חשוב לדעת לנתח את מצבו הפיננסי של הלקוח, ולהבין מהם הצרכים הספציפיים שלו, ממה הוא חייב להיזהר, מהו גובה המשכנתא הנכון עבורו, ועוד.

ניתוח הנכס המבוקש

כפי שכל משכנתא חייבת להתאים למי שמבקש או מבקשת אותה, כך היא חייבת להתאים גם לנכס שאותו רוצים לרכוש בעזרת המימון מהבנק. בפרט חשוב להתייחס בייעוץ המשכנתא לסוגיות ספציפיות כמו מחיר למשתכן או הנחות שונות שמעניקה המדינה.

ידע מקצועי נוסף הוא לגבי תהליך העבודה – החל מבניית תיק הלקוח, דרך המשא ומתן מול הבנק והשוואת ההצעות של כל הבנקים, פתיחת קוד יועץ, ביצוע סימולציות נחוצות ועוד.

מרכיבים חשובים נוספים עבור קורס ייעוץ משכנתאות

קורס ייעוץ משכנתאות איכותי באמת מספק לתלמידים ולתלמידות לא "רק" את כל הכלים הנדרשים להעניק את הייעוץ הטוב ביותר האפשרי, אלא גם כלים להשגת לקוחות ועבודה נכונה עם כל סוגי הלקוחות. כל יועץ, בכל תחום, נדרש ליכולות שיווק ומהירה גבוהות, ובאופן כללי חייב גם לדעת איך להיות שירותי – כך שהלקוחות יהיו מרוצים וגם ימליצו עליו לחברים, מכרים וכו'.