קולטי אדים

קולטי אדים

קולטי אדים, שנחשבו בעבר למותרות ולמכשיר לא הכרחי, הם בין המכשירים החשובים וההכרחיים כיום במטבח. המטבח הוא ללא ספק אחד החללים המרכזיים בבית – הוא משמש את כולם, ומאוייש בחלק ניכר משעות היום. הוא משמש אותנו לבישול, אנחנו מבלים בו זמן משפחתי בבקרים לפני היציאה אל המטלות היומיות, ובערבים הוא מארח את הארוחות המשפחתיות. חשוב לנו לדאוג שהמטבח שלנו יישאר נקי ואסתטי, ואנחנו משקיעים במכשירי חשמל איכותיים ודקורטיביים כדי לשוות לו מראה נעים.

חשוב ובריא

חלל הבישול והאפייה שלנו אינו נשאר תמיד נקי, ובזמן העבודה הוא נוטה להתלכלך בכתמים של שמן, ולהתכסות בשאריות של מזון. לא רק המשטחים סופגים את שאריות הבישול, גם האוויר שסביבנו "סובל" מהם. טיגון, בישול, עישון ואפייה משאירים סביבנו עשן ושאריות שומן וריח, הנספגים בריהוט ובקירות, ומותירים ניחוח לוואי מתמשך ולא נעים. קולטי אדים נועדו לפתור עבורנו את בעיית האיוורור. יש קולטים שלא מוציאים החוצה את האוויר דרך פתח, אלא מסננים אותו ומחזירים אותו אל תוך הבית כשהוא נקי, כך שבשני המקרים אנו נהנים מאוויר נקי ומרענן.

איזה קולט מתאים לאיזה בית?

יש סוגים רבים של קולטי אדים, הנבדלים זה מזה בזכות צורתם ובזכות אופן הפעולה שלהם. הקולט המוכר והאופייני הוא בעל הארובה, והוא מותקן ישירות מעל הכיריים. פעולתו פשוטה, והוא יונק את האוויר ישירות אליו, ודוחס אותו החוצה. באותו אופן יש קולטים אשר מוסתרים מן העין, והחלקים התפעוליים שלהם מסתתרים בתוך ארונות המטבח. ברוב המטבחים קיימת אפשרות להתקין את הקולט כך שהוא צמוד אל קיר חיצוני, ואז פעולתו פשוטה ומהירה. במטבחים בהם הכיריים נמצאים הרחק מהקיר החיצוני, קולטים מסויימים משתמשים בפילטרים כדי לסנן את האוויר המשומש.

בנוסף, יש להתחשב גם בצורך שלכם במשתמשים במטבח- מהי תדירות השימוש שלכם בכיריים, ומהי עוצמתה? יש קולטים המותאמים לעבודה מאומצת יותר, לעומת כאלה שמתאימים למטבחים קטנים יותר. כמו כן, יש להקפיד שקולט האדים הוא בגודל הכיריים בדיוק, או גדול מהם. קולט אשר יהיה קטן יותר מהכיריים לא יצליח לבצע את פעולת היניקה כראוי.

לסיכום, קולטי אדים יכולים להקל באופן משמעותי על החיים בבית ועל השהייה במטבח. באמצעות הוצאת אוויר או סינונו, הם מאפשרים לנו להנות מאוויר צלול ונטול ריחות, והם גם אסתטיים ומקנים למטבח מראה יוקרתי ומקצועי. באמצעותם קל לנו יותר לדאוג לבריאות משפחתנו, ולאסתטיקה ולריח של הרהיטים של הבית כולו.