היתרונות של תאורה סולארית לגינה ולמרפסת

היתרונות של תאורה סולארית לגינה ולמרפסת

יותר ויותר ישראלים חיים בבית עם גינה צמודה, או בדירה עם מרפסת שמש רחבת ידיים. כשיש מרחב פתוח, תחת כיפת השמיים, אפשר ליהנות מבריזה נעימה ומבילויים עם המשפחה או חברים, ואפילו לבד, כך שמדובר בשדרוג של ממש לאיכות החיים. כדי שתוכלו להשתמש במרחב החיצוני בכל שעות היממה, נדרשים פתרונות תאורה – והפתרון המומלץ ביותר בימינו הוא תאורה סולארית.

התקנה פשוטה במיוחד בגמישות מלאה

היתרון הראשון של התאורה המבוססת על אנרגיית השמש ולא על חשמל הוא פשטות ההתקנה. בזכות העובדה שעמוד התאורה, הפרוז'קטור או שרשרת הגרילנדות לא זקוקים לחשמל, אפשר להציב אותם בכל מקום – בלי שיהיה צורך בנקודת חשמל צמוד. בהתאם גם אין צורך לפרוס כבלים חשמליים בכל החצר או במרפסת, ולמעשה אין שום מגבלה על פריסת פתרונות התאורה במרחב החיצוני. מסיבה זו, התקנת תאורת חוץ סולארית גם זולה יותר בהשוואה להתקנת תאורה "רגילה".

חיסכון בחשמל

היתרון השני של תאורה סולארית הוא חיסכון בחשמל. זהו למעשה יתרון כפול – גם בהיבט הכלכלי וגם בהיבט האקולוגי. בעתיד, יש לקוות, רוב האנרגיה בארץ תתבסס על חשמל מהשמש, אבל נכון להיום עדיין נדרש שימוש בפחם מזהם ובגז שמוגדר "טבעי" אבל גם הוא מזהם לצורך ייצור חשמל – אלא אם כן מתקינים פתרונות תאורה סולאריים. בהיבט הכספי, בהתחשב במחירי החשמל הגבוהים בישראל, החיסכון עשוי להיות בהחלט משמעותי.

עוד כדאי לזכור שבכל בית מותקנים שלל מכשירים שזקוקים לחשמל: מייבש כביסה, מדיח כלים, מקרר, מחשבים, טלוויזיות ועוד. העברת חלק מהתאורה להישענות על השמש היא בהחלט צעד חשוב.

תאורה סולארית אמינה ומגוונת

חשוב להדגיש כי תאורה סולארית הינה אמינה לחלוטין. בכל פתרון תאורה מסוג זה ישנה מעין סוללה שאוגרת את האנרגיה שנוצרת בזכות קרני השמש, כך שניתן להשתמש בפנסים, בפרוז'קטורים ובשרשראות הלדים בכל לילה שבו תרצו לשבת במרפסת או בחצר. כמו כן קיים מגוון רחב מאוד של מוצרים, ולכן ניתן לייצר את התאורה המדויקת ביותר, גם מבחינת האווירה שנוצרת וגם מבחינה פרקטית, כלומר עוצמת התאורה בכל פינה בגינה או במרפסת.