פרקטים לבית – איך בוחרים

פרקט הוא סוג של ריצוף עץ המותקן בדרך כלל על הקרקע. הוא עשוי בדרך כלל מעץ, פורניר למינציה או מוצרי עץ מהונדסים.

אם אתם רוצים לקנות פרקטים מיוחדים לבית, חשוב להכיר את סוגי הפרקט השונים שקיימים. חשוב לדעת שיש הרבה סוגים של פרקט. הסוג הפופולרי ביותר הוא אלון ואורן. סוגים אחרים כוללים מייפל, ליבנה, מהגוני, דובדבן ואגוז.

אלון ואורן הם סוגי העץ הפופולריים ביותר בשוק מכיוון שהם מספקים מראה טבעי עם מגע של אלגנטיות. עם זאת, אם אתה רוצה משהו יותר מודרני למראה וייחודי אז אתה צריך ללכת על מייפל או מהגוני.

איך בוחרים בצורה נכונה? 

בחירת סוג הפרקט הנכון חשובה כדי שרצפה תיראה במיטבה. ישנם סוגים רבים של פרקט, ולכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. בבואכם לבחור סוג עץ לרצפה שלכם, עומדות בפניכם אפשרויות רבות. הסוגים הנפוצים ביותר כוללים עץ מלא, עץ מהונדס ועץ מרוכב.

עץ מלא הוא החומר הטבעי ביותר לרצפות. עץ מלא מורכב משכבות של עצים שונים המודבקים יחד לפני חיתוך ללוחות. התהליך יכול לקחת עד חצי שנה ומעלה בהתאם לגודל הפרויקט ומספר השכבות בלוח. סוג זה של ריצוף יקר כי לוקח כל כך הרבה זמן להכין אותו, אבל הוא נראה מאוד טבעי עם קשרים, ורידים ופגמים טבעיים אחרים שנותנים לו מרקם ייחודי שאף סוג אחר לא הצליח לשכפל

קחו בחשבון את מיקום החדר – אם אינכם בטוחים לאן החדר ילך, עדיף ללכת עם ריצוף ניטרלי שניתן להשתמש בו באזורים רבים ושונים בביתכם.

קחו בחשבון את גודל החדר שלכם – חלל קטן עשוי להתאים יותר לרצפת עץ או אריחים בעוד חלל גדול עשוי לדרוש משטח עמיד יותר כמו למינציה או ויניל.

שקול עמידות – אם אתה מחפש משהו עמיד ועמיד, בדוק רצפות עץ או אריחים מכיוון שהם עמידים יותר לשריטות ושקעים מאשר רצפות למינציה.

>בדקו גם פנל פולימרי באתר אלון פרקט