עורך דין שכירות לייצוג משכירים או דיירים

עורכי דין לשכירות מסייעים לשוכרים ולמשכירים בתהליך המשא ומתן על חוזה שכירות. הם גם מייצגים את השוכר בבית המשפט, במידת הצורך. במהלך תהליך המשא ומתן, הם פועלים כמתווך בין שני הצדדים כדי להבטיח שהסכם השכירות יהיה הוגן לשני הצדדים ולוודא שאין סעיפים או תנאים נסתרים שעלולים להיות קשים לאכיפה.

מאמר זה יספק מידע משפטי בסיסי על דיני שכירות ועל הזכויות והחובות של הדיירים, מידע מקצועי תמצאו באתר של אסף פלג עורך דין. דיני שכירות הם חוזה בין בעל דירה לשוכר. בעל דירה הוא אדם המחזיק או מנהל מקרקעין שהם משכירים לשוכרים. השוכר הוא מי שמשלם דמי שכירות למשכיר עבור שימוש בנכס למגורים.

מהן זכויות הדיירים? 

על הדיירים חלה חובה לשלם שכר דירה, אך יש להם גם זכויות רבות המגנות עליהם מפני הטרדה. לדוגמא, בעל בית לא יכול לפנות אותך מבלי לבצע הליכים משפטיים. יתר על כן, אתם רשאים להרעיש, לצבוע את דירתכם ולהשתמש בנכס לאירועים חברתיים כגון מסיבות או מפגשים משפחתיים.

מהן זכויות המשכיר? 

לבעלי הדירות יש את הזכות לפנות שוכרים בשל הפרת הסכם השכירות שלהם, גרימת רעש רב מדי או אי תשלום דמי שכירות. לבעל הדירה יש גם זכות לעכב דמי שכירות אם אתה או האורחים שלך גרמתם לנזק שלא ניתן לתיקון. 

דיני שכירות הינו תחום משפטי מורכב ומאתגר. חשוב שהשוכרים יבינו את זכויותיהם וחובותיהם בהסכם השכירות. עורכי דין לשכירות יכולים לעזור לשוכרים להבין את זכויותיהם וחובותיהם וכן לספק ייעוץ משפטי לגבי מה עליהם לעשות אם הם מתמודדים עם בעיות כלשהן עם בעל הבית או הנכס שלהם. עורכי דין לשכירות מספקים ייעוץ משפטי, ייצוג ושירותי יישוב סכסוכים הן למשכירים והן לשוכרים המעורבים בסכסוך שכירות. כמו כן, הם עשויים לפעול למען שני הצדדים של סכסוך כאשר לא ברור מאיזה צד השוכר צריך להיות מיוצג. עורך דין שכירות יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם השוכר על מנת להבטיח שיבינו את זכויותיו וחובותיו וכן יסייע לו בכל מחלוקת שתתעורר במהלך תקופת הסכם השכירות.

עורך דין שכירות יכול לתת ייעוץ בנושאים הבאים:

– כיצד לאכוף את זכויותיך כשוכר או כבעל בית;

– כיצד לברר את הזכויות שלך;

– מה אתה יכול לעשות אם הופלת לרעה על ידי בעל הבית או שוכרים אחרים;

– זכויות דייר ביחס לשכירות, תיקונים, הפקדות ועוד ועוד.