שטיחים

שטיחים קיימים כבר אלפי שנים ויוצרו במקור משיער בעלי חיים ומסיבי צמחים. בתרבות המערבית, השטיחים הפכו פופולריים בתקופת הרנסנס שכן הם נתפסו כסמלים של עושר. שטיחים קיימים כבר אלפי שנים והם השתנו מאוד מאז. השטיח הראשון היה עשוי משיער עיזים בפרס העתיקה. מאוחר יותר נוצרו שטיחים מעורות בעלי חיים שנתפרו יחד עם חבל או חוט כדי ליצור פיסת בד אחת גדולה. אריגת שטיחים הפכה פופולרית בתקופת הרנסנס ושטיחים הפכו לפריט ייצוא מרכזי עבור מדינות רבות לאורך ההיסטוריה.

שטיחים הם סוג של כיסוי רצפה המיוצר על ידי לולאות של חוט או חוט משתלבים המקושרים במרווחים ליצירת משטח בעל מרקם. שטיחים הם סוג של כיסוי רצפה שעשוי בדרך כלל מבד עבה, בדרך כלל צמר או כותנה. הם יכולים להיות ארוגים או סרוגים. שטיחים משמשים למטרות רבות, לרבות כחיפוי רצפה בבתים, במשרדים, בחדרי המתנה וכדומה, וכן לריפוד. שטיחים הם חלק מהותי מהבתים שלנו. הם שומרים עלינו חמימים, נעימים ומוגנים מפני מזג האוויר הקשה בחוץ. הם גם מצהירים על האדם שבבעלותו ועל הטעם שלהם. שטיחים הם חלק בלתי נפרד מהבית ולרוב הם הדבר הראשון שאנשים שמים לב אליו כשהם נכנסים לחדר.

שטיח הוא אחד מחומרי הריצוף המגוונים ביותר שקיימים כיום. הוא מגיע בסוגים ובצבעים שונים, מה שמאפשר להתאים לכל סגנון עיצוב פנים. לשטיח יש גם מגוון שימושים, מהיותו יצירה אסתטית ועד לחומר ריצוף פונקציונלי. שטיחים הם חלק הכרחי בכל בית. הם מגנים על הרצפות שלנו מפני כתמים, לכלוך ונזקים. שטיחים מספקים גם תחושה נוחה ונעימה לחדרים שבהם הם ממוקמים.

השימוש בשטיחים בתרבויות שונות גם הוא שונה שכן יש אנשים הרואים בהם חשיבות כמו רהיטים לבית בביתם בעוד שאחרים חושבים שהם רק פריט מותרות שלא שווה להוציא עליו כסף. שטיחים נמצאים בשימוש נרחב גם במקום העבודה. מהמשרד ועד לקומת המפעל, הם מספקים משטח נוח לעובדים ללכת עליו בזמן שהם עובדים.