מטבחים

מטבחים

עיצוב מטבח חדש או שדרוג מטבח קיים יכול להיות תהליך לא פשוט כלל ובעיקר מבלבל, כיוון שיש המון סגנונות עיצוב מיוחדים ומעניינים שרואים בקטלוגים, אולמות תצוגה או אתרים. למרות ההיצע המבלבל והמגוון חשוב לזכור כי בחירה בעיצוב מטבח צריכה להיעשות רק על פי העדפה אישית, כי בסופו של דבר מדובר על חלל מרכזי ושימושי בבית הן מבחינת בישולים והן מבחינת נראות.

עיצוב מטבחים – איך עושים זאת נכון?

לפני שמתחילים לתכנן את העיצוב החדש של המטבח, צריך לחשוב אילו צרכים המטבח צריך למלא. חשוב להתאים את השימוש השוטף במטבח לצרכים היומיומיים של דיירי הבית, כך שהמטבח יהיה כמה שיותר נגיש ופרקטי עבורם מעבר למטבח שמעוצב בצורה איכותית ונראה טוב.

כיום אפשר למצוא שלל סגנונות עיצוביים של מטבחים, כשכל אחד מהם מצליח להדגיש את האווירה הייחודית שיש בכל בית ומשפחה. לכן תהליך עיצוב המטבח צריך להיות תואם גם להוויה שיש בבית, הסגנון והאופי של דייריו וגם להשתלב בצורה מושלמת עם הקו העיצובי הכללי של הבית.

סגנונות עיצוב של מטבחים

כמעט בכל שנה מתפתחים סגנונות עיצוב ייחודיים ומעניינים, וכיום אפשר לראות כמה סגנונות בולטים ואהובים על משפחות שמחליטים להכניס את הקו העיצובי לביתם:

  • מטבחים מודרניים – אלו מטבחים בעיצוב ישר ונקי, עם מינימום אלמנטים שנמצאים בחלל המטבח ודגש רב על אסתטיקה. מטבחים מודרניים מעוצבים גם בצבעים נקיים ואחידים כמו אפור, לבן וגם שחור.
  • מטבחים כפריים – בשונה ממטבחים מודרניים, מטבחים כפריים מציגים סגנון עיצוב מובלט עם מגוון טקסטורות, מרקמים וגוונים. מטבחים כאלו מאופיינים במשטחי עבודה העשויים עץ מלא במראה טבעי, חזיתות במראה משופשף ובשילוב של זכוכיות בסגנון וינטג', מדפים פתוחים וגופי תאורה בולטים.
  • מטבחים אקלקטיים – מטבחים שמשלבים בין מודרניות לכפריות בצורה מושלמת עם חזיתות בגוונים נקיים, משטחי עבודה מעץ, גופי תאורה מעוצבים בסגנון מודרני ושילוב של אלמנטים דקורטיביים בחלל.

כיצד לבחור את סגנון העיצוב המתאים למטבח הביתי?

הבחירה בסגנון העיצוב המתאים למטבח הביתי צריכה להיעשות בהתאמה אישית מלאה לצרכים, העדפות ורצונות של דיירי הבית מהמטבח בו הם מתכננים לבשל, לאכול ולארח.