מה בודקת חברת בדק בית?

מערכת חשמל תקולה, ריצוף פגום, נזילות ורטיבות מהווים רק חלק קטן מליקויים אפשריים שונים אשר ניתן למצוא בבתי מגורים. בדיקה מקיפה של נכס מכל סוג מהווה פעולה חשובה ביותר שיש לה השפעת ארוכת טווח שכן היא יכולה למנוע לא מעט הוצאות כספיות ובעיות עתידיות. כיום ניתן למצוא לא מעט חברות בדק בית המציעות מגוון שירותים שונים. בחירת חברת בדק בית מקצועית ואמינה אשר יודעת לאתר כל תקלה בבית ולהציע פתרונות שונים במידת הצורך, מהווה ללא ספק את הדבר הטוב ביותר שכל אדם צריך לבצע טרם הוא רוכש דירה יד שניה או טרם הוא נכנס לדירה חדשה אשר רכש מקבלן.

מה נבדק במסגרת בדיקת בדק בית?

במסגרת ביצוע בדיקת בדק בית נבדקות מערכות הבית השונות על מנת לוודא שהן תקינות. בין היתר בודקים את מערכת החשמל, מערכת האינסטלציה, בודקים כי איטום הגג והקירות איכותי וכי לא ניתן למצוא נזילות שונות סמויות המצויות מאחורי הקירות או תחת למרצפות. איתור נזילות מים צריך להתבצע באמצעות ציוד איכותי, משוכלל ומתקדם המאפשר לגלות נזילות בשיטת אל הרס, כלומר, מבלי להסב נזק כלשהו למבנה. מעבר לכך, החברה תבדוק את הריצוף, את הצבע ועוד. המטרה של הבדיקה היא להבטיח שאין בדירה ליקויים שונים אשר יכולים בטווח זמן קרוב או רחוק יותר לגרום לכם לעוגמת נפש ולהוצאה כלכלית משמעותית.

מתי כדאי לבצע בדק בית?

כאשר מדובר על רכישת דירה מקבלן, יש לבצע בדק בית טרם נכנסים לדירה. כלומר, לאחר שהקבלן מסיים לבנות את הדירה, עוד טרם אתם מקבלים את המפתח, כדאי להביא חברת בדק בית שתוודא כי אין ליקויים שונים בדירה ובמידה ותאתר אותם, עליכם לגשת עם הדוח המפורט שהיא הגישה לכם לקבלן ולדרוש את תיקון הליקויים עוד טרם אתם נכנסים לדירה. אם מדובר על רכישת דירה יד שניה, כדאי לבצע את הבדיקה עוד טרם מחליטים האם לרכוש את הדירה שכן, לעיתים מדובר על ליקויים חמורים מאוד אשר  יגרמו לכם להעדיף שלא לרכוש את הדירה. לעיתים מדובר על ליקויים קלים אשר ניתן לדרוש בגינם הורדת מחיר על הדירה מהאדם שמוכר אותה. כך או כך, מדובר על ביצוע בדיקה חשובה מאוד שאין להקל בה ראש.

אם אתם תוהים במי כדאי לכם לבחור עבור ביצוע הבדיקה, חשוב מאוד שתבחרו את חברה מנוסה ומקצועית בתחום זה, אשר יש לה לא מעט המלצות ומוניטין.