איציק חביב: יתרונות של התחדשות עירונית

המונח התחדשות עירונית מתייחס למערכת של מדיניות ופרויקטים שיושמו בארץ. מטרת מדיניות זו היא לשפר את המצב הפיזי של שכונות עירוניות. לפי איציק חביב התחדשות עירונית היא תהליך הכולל פינוי והחלפת מבנים, שיפור מערכות תחבורה, שדרוג שירותים ושיקום פארקים.

התחדשות עירונית היא פיתוח מחדש של אזורים בערים שננטשו או לא נוצלו. תהליך זה יכול להיעשות על ידי הממשלה, מפתח פרטי או קבוצה קהילתית. המטרה העיקרית של התחדשות עירונית היא לשפר את איכות החיים של אנשים המתגוררים באזורים אלה על ידי הפיכתם לאטרקטיביים ומתוחזקים יותר.

יתרונות של התחדשות עירונית

התחדשות עירונית לפי איציק חביב היא מונח רחב הכולל היבטים רבים ושונים. ניתן להשתמש בו כדי לתאר את תהליך הפיכת השכונות ההידרדרות והנטושים של עיר או עיירה לקהילות תוססות ופרודוקטיביות כלכלית. זה יכול גם להתייחס לתהליך של בנייה מחדש או החייאה של אזור עירוני שחווה צורה כלשהי של אסון, כגון שריפה, שיטפון, רעידת אדמה או שפל כלכלי.

איציק חביב
איציק חביב

היתרונות של התחדשות עירונית הם רבים לפי איציק חביב:

– האוכלוסייה באזורים עירוניים גדלה על ידי מתן יותר מקומות עבודה לאנשים באזור זה.

– פיתוח חדש מושך אליו עסקים ותעשיות חדשות אשר מוביל לאחר מכן לגידול בהזדמנויות התעסוקה לתושבים בסביבה.

– האוכלוסייה הגדלה מביאה יותר אנשים שיוציאו כסף בעסקים מקומיים מה שעוזר לאותם עסקים לצמוח ולהרחיב את פעילותם.

– הגידול במספר אפשרויות הדיור מביא לירידה במחירי השכירות כי בעלי הדירות מתחרים זה בזה על השוכרים.

לסיכום, להתחדשות עירונית שלל יתרונות מובהקים, כיום ניתן לראות אזורים רבים ברחבי הארץ אשר עוברים תהליך של התחדשות עירונית. קבלנים וחברות בנייה רבות זיהו את היתרונות הרבים של התחדשות עירונית ולכן מקימות עוד ועוד פרויקטים של להתחדשות עירונית בערים הגדולות ובפריפרייה.