בטיחות באתר בנייה: סקירה כללית

בטיחות באתר בנייה: סקירה כללית

עבודות בנייה מסוכנות מטבען. לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה, אחד מכל חמישה הרוגים של עובדים בשנת 2016 היה בענף הבנייה. נפילות, פגיעות על ידי חפץ והתחשמלות הם מהסוגים הנפוצים ביותר של תאונות בנייה קטלניות. עם זאת, ישנן דרכים רבות לשמור על בטיחות בזמן העבודה באתר בנייה. 

בפוסט זה בבלוג, אנו נותנים לכם סקירה כללית של בטיחות באתרי בנייה.

נופל מגבהים

נפילות הן אחת הסיבות השכיחות למוות ולפציעה חמורה בענף הבנייה. עובדים צריכים לעתים קרובות לעבוד בגובה כדי להשלים את המשימות שלהם, מה שמציב אותם בסיכון מוגבר לנפילות. ישנן מספר דרכים למניעת נפילות מגובה, כולל שימוש בציוד הגנה מפני נפילה, כגון מעקות בטיחות, רשתות ומערכות לעצירת נפילה אישית.

דרך נוספת למנוע נפילות היא להבטיח שהעובדים עברו הכשרה נכונה כיצד להשתמש בבטחה בציוד הנחוץ להם לעבודה בגובה. לדוגמה, יש להכשיר עובדים כיצד להקים פיגומים ולהשתמש בהם בצורה בטוחה. בנוסף, יש להשתמש בסולמות רק אם הם במצב טוב ויש להכשיר את העובדים כראוי כיצד להשתמש בהם בבטחה.

נפגע על ידי חפצים

פועלי בניין נמצאים גם בסיכון להיפגע מחפצים. זה יכול לקרות אם כלים או חומרים נופלים מגובה או אם עובדים נפגעים מכלי רכב נעים. כדי למנוע תאונות מסוג זה, חשוב ששטחי העבודה יהיו נקיים מבלגן ושחומרים יאוחסנו כראוי. בנוסף, על העובדים להיות מודעים לסביבתם ולהימנע מלעמוד באזורים שבהם חפצים נופלים עלולים לפגוע בהם.

פצעי חשמל

פצעי חשמל הם עוד גורם מוביל למוות בקרב פועלי בניין. הם יכולים להתרחש כאשר עובדים באים במגע עם קווי חשמל עיליים או מעגלים חשמליים. כדי למנוע התחשמלות, על העובדים להניח תמיד שקווי החשמל פעילים ולנקוט אמצעי זהירות בהתאם. בנוסף, רק אנשים מוסמכים צריכים לבצע עבודה הכרוכה במעגלים חשמליים. אם עובדים חייבים לעבוד ליד מעגלים חשמליים פעילים, עליהם ללבוש ציוד מגן אישי (PPE) הכולל כפפות גומי ומגפיים לכתוב אחר שניתן ללבוש כולל כובעים קשיחים, משקפי בטיחות או משקפי מגן, ואטמי אוזניים או אטמי אוזניים במידת הצורך.

עצות בטיחות כלליות לעבודה באתר בנייה כוללים:

1. לבישת הלבוש המתאים

כאשר עובדים באתר בנייה, חשוב ללבוש את הלבוש המתאים. זה כולל נעליים סגורות, מכנסיים ארוכים וחולצה עם שרוולים ארוכים. חשוב גם לחבוש כובע קשיח, משקפי בטיחות ואטמי אוזניות או אוזניות כדי להגן על עצמך מפני סכנות אפשריות.

2. שמירה על כללי הבטיחות

כמו כן, חשוב להקפיד על כל כללי הבטיחות הקיימים באתר בנייה. כללים אלה נקבעו כדי להגן על העובדים מפני פציעות אפשריות. כמה מכללי הבטיחות הנפוצים ביותר כוללים לבישת לבוש נאות, שמירה על זהירות בעת הפעלת מכונות ושמירה על מודעות סביבך. בנוסף הכנת תיק שטח מסודר יכול לתרום למצב. הדרך הנכונה להכין את תיק שטח כיבוי אש בקישור.

3. להיות מודע לסביבתך

טיפ בטיחות חשוב נוסף לעבודה באתר בנייה הוא להיות מודעים לסביבתכם בכל עת. זה אומר להיות מודע לסכנות אפשריות, כגון חפצים נופלים או חוטי חשמל. חשוב גם להתרחק מאזורים שעלולים להיות לא יציבים או בבנייה.

4. לדעת מה לעשות בשעת חירום

במקרה חירום באתר בנייה, חשוב לדעת מה לעשות. אם יש שריפה, למשל, יש לפנות מיד את השטח וללכת לאזור הבטיחות המיועד לכך. אם מישהו נפצע, עליך להזעיק עזרה רפואית ולמלא אחר כל ההנחיות שניתנו על ידי המגיבים.

סיכום

על ידי ביצוע עצות הבטיחות האלה, אתה יכול לעזור ליצור סביבה בטוחה עבור עצמך ועבור חבריך לעבודה בזמן העבודה על מאמרים לרכישת אתר בנייה באינטרנט. יש לך עצות בטיחות אחרות? שתף אותם איתנו בתגובות למטה!