קרקע מזוהמת

קרקע מזוהמת היא אדמה שזוהמה על ידי כימיקלים מזיקים או מזהמים אחרים. זה יכול לקרות עקב דברים כמו שפיכה, דליפות או השלכה לא נכונה של חומרים מסוכנים. כאשר המזהמים הללו חודרים לאדמה, הם עלולים לזהם אותה ולהפוך אותה לא בטוחה עבור צמחים ובעלי חיים לחיות בה. במקרים מסוימים, קרקע מזוהמת יכולה לפלס את דרכה גם לאספקת המזון והמים שלנו, מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות לבני אדם. קראו באתר של איזיטופ – שירותי איכות הסביבה על המפגע, הסכנות והטיפול הנושא.

מהן ההשפעות הבריאותיות של קרקע מזוהמת ?

לזיהום קרקע יכולות להיות מגוון השפעות בריאותיות שליליות הן על בני האדם והן על הסביבה. לדוגמה, קרקע מזוהמת  עלולה להוביל לגירוי בעור, בעיות נשימה ובעיות עיכול בבני אדם. זה יכול גם לגרום למומים מולדים וסרטן. בנוסף, קרקע מזוהמת  עלולה להרוג צמחים ובעלי חיים ולפגוע במערכות אקולוגיות.

איך מתרחש זיהום?

ישנן מספר דרכים שבהן מזהמים יכולים להיכנס לאדמה. כמה מקורות נפוצים לזיהום כוללים מתקנים תעשייתיים, פעולות כרייה, מזבלות ואתרים חקלאיים. מזהמים יכולים להגיע גם מדברים כמו גלישת ביוב, דליפות כימיקלים ונגר מי סופה. סילוק לא נכון של חומרים מסוכנים (כמו שמן משומש או חומרי הדברה) עלול גם הוא לזהם את הקרקע.

מהן כמה דרכים לנקות קרקע מזוהמת ?

ניקוי קרקע מזוהמת הוא תהליך מורכב ויקר שמתחיל עם סקר קרקע. אבל יש כמה דרכים שונות לעשות את זה. שיטה נפוצה אחת נקראת "חפירה" הכוללת הסרת השכבה העליונה של קרקע מזוהמת  והחלפתה בחומר מילוי נקי. שיטה נוספת היא "ביורימדיה" המשתמשת בחיידקים או באורגניזמים אחרים כדי לפרק מזהמים באדמה. ולבסוף, "phytoremediation" משתמש בצמחים כדי לספוג מזהמים מהאדמה.

סיכום:

קרקע מזוהמת  היא בעיה רצינית שיכולה להיות בעלת השפעות שליליות הן על בני האדם והן על הסביבה. ישנן מספר דרכים שבהן מזהמים יכולים להיכנס לאדמה, וניקוי קרקע מזוהמת  הוא תהליך מורכב ויקר. אבל חשוב להיות מודעים לנושא ולנקוט בצעדים כדי להפחית את הסיכויים לתרום לו.