שימוש של דקים וסוגים שונים

שימוש של דקים וסוגים שונים

הרעיון של התקנת דקים היה בעבר שמור בעיר למקומות מחוץ לבית, חצרות, גינות, אזורים ציבוריים שונים, אך עם הזמן, יותר ויותר אנשים מתקינים דקים ולא רק מחוץ לבית. למעשה העולם של דקים התרחב גם לחללים פנימיים.

הייחוד של דקים הוא בסממן העיצוב הייחודי שהוא מוסיף לחלל בו הוא מורכב. הוא יוצר אווירה כפרית, נינוחה ורומנטית. במקרים רבים הוא גם מאוד פרקטי, למשל אם אנחנו מתקינים אותו סביב בריכה או כחלק משביל בגינה ואפילו אם אנחנו מתקינים אותו בפינות מסוימות בחצר בהן אנחנו רוצים לעבוד, למשל בגיזום עצים או כל דבר אחר. בכך היתרון הגדול של דקים, הם גם יפים ומוסיפים לעיצוב של המקום וגם פרקטיים ונוחים לשימוש.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר פאזל דק: http://www.pazel-deck.co.il/

לפני שאתם ממהרים לרכוש דקים ולהתקין אותם בחצר, בגינה או בתוך הבית, הנה מספר נקודות שחשוב מאוד שתדעו ויעזרו לכם להחליט איזה דק להתקין, איפה וכיצד.

ראשית, תבחנו היטב את המקום בו אתם מתכוונים להתקין דקים. יש מקומות שהתקנת דקים יכולה להיות רלוונטית ונכונה, כמו נניח ליד בריכה, במרפסת, בחצר או בגינה, אך יש מקומות שמן הסתם זה מיותר ולא מתאים, כמו בחדרים פנימיים. במצב כזה הדקים לא מועילים לעיצוב וגם אינם מתאימים מבחינת המשטח.

שנית, את הדק תבחרו על פי סוג העץ ממנו הוא מורכב וצבעו. סוג העץ יקבע את איכותו ועמידותו, לעומת זאת צבעו ישפיע על העיצוב. חשוב לציין שמלבד דקים מעץ, כאן עדיף תמיד לבחור עץ מלא למרות שהוא יקר יותר, ניתן למצוא גם עץ סינתטי, שמעניק את המראה של העץ אך בלי התכונות שלו, מה שאומר שהוא לא מצריך מאיתנו תחזוקה מיוחדת. דק סינתטי הוא עמיד מפני לחות ועל כן משתמשים בו הרבה פעמים סביב הבריכה.

שלוש, יש לבחור את גודל הדק באופן כזה, שככל שהדק רחב יותר, אתם יכולים להניח שתצטרכו פחות חלקים. מצד שני, מבחינת עיצוב, עדיף שלא לבחור דקים גדולים מדי, אלא דקים בגודל סביר. יש לציין עוד שיש מימד של חסכון בדקים גדולים, מאחר ואם יש צורך להחליף אותם, אז לא צריך לרכוש הרבה חלקים חלופיים.

ארבע, לפני שאתם מתקינים את הדק תשימו לב אם נוח לעמוד עליו, ללכת עליו, שהוא לא משמיע רעשים, שהוא לא גורם להחלקות, וכן חשוב לבדוק שאין צורך לתחזק אותו לעיתים תכופות, דבר שגם יעלה לכם כסף וגם יצריך מכם זמן רב.