האם גם לכם כדאי להשקיע בדירה?

אם יש משהו שכולנו יודעים לומר, זה שאנחנו רוצים לחיות ברווחה כלכלית. אומנם אנחנו מוכנים לעבוד בשביל זה, אבל המטרה שלנו היא להיות רגועים. להרוויח כסף, ואם אפשר, גם לדאוג לעוד כמה מקורות הכנסה מעבר למשכורת החודשית שלנו. זה נשמע לכם מוכר? גם אתם, כמו אחרים, צמאים לעשות את הצעד שבאמת יוכל לשנות את חייכם לטובה מבחינה כלכלית? אם כך, עכשיו זה הרגע לחשוב על דירה להשקעה. אומנם אין ויכוח על כך שלקנות דירה זה צעד גדול בחיים וזה לא פשוט, אך זה כדאי. למעשה, זה לא במקרה שכל כך הרבה אנשים שאתם מכירים קנו לפחות דירה אחת להשקעה, אז למה שלא תעזו ותעשו זאת גם אתם? 

מה חשוב לקחת בחשבון כשרוצים לקנות דירה? 

אם אתם חושבים על דירה להשקעה, יש כמה דברים שאתם צריכים להיות מודעים להם ולבדוק מראש. לפני הכול, כמובן שצריך להבין על כמה עומד ההון העצמי שלכם וכמה משכנתא תוכלו לקבל מהבנק. בנוסף, חשוב להגדיר את המטרה. למשל, האם אתם רוצים לקנות דירה שתוכלו להשכיר אחר כך למשפחות? או שאולי המטרה היא להשכיר את הדירה לסטודנטית? האם מבחינתכם קניית דירה להשקעה זה אומר שתרצו לגור בה בעצמכם ופשוט ליהנות מהמכירה שלה בעוד כמה עשרות שנים? כל אופציה כזאת יכולה לבוא בחשבון, רק שצריך לבחון את הדברים ולדעת מה בעצם אתם מחפשים. בהמשך ניתן יהיה גם להחליט באיזו עיר מעניין אתכם להשקיע והאם אתם מחפשים דירות חדשות מהקבלן או שתרצו לקנות דירה יד 2. 

אל תשכחו לבדוק גם את סביבת הנכס 

אחת מהטעויות שהרבה אנשים עושים בקניית דירה להשקעה, היא שהם מתעלמים מהסביבה. זו טעות חמורה כי בסופו של דבר, חשוב מאוד גם להבין איפה אנחנו עומדים לגור. זה נכון כשאנחנו בצד של המשכירים וגם בצד של השוכרים. יהיה לכם הרבה יותר קשה להשכיר דירה שהגישה אליה לא נוחה או דירה שאין בקרבתה שירותים נוחים לתושבים. לכן חשוב מאוד לבדוק את כל הפרטים האלה כדי לקבל החלטה נכונה. בסופו של דבר, יש משמעות כמובן גם לשאלה כמה תשואה הנכס באמת יוכל להניב לכם בכל שנה. למעשה, אין משהו חשוב יותר מזה כדי לקבוע האם דירה מסוימת מהווה אופציה טובה להשקעה או לא. אתם תראו, אחרי שהשנים תעבורנה, שבסופו של דבר לא תצטערו על בחירתכם להשקיע בנכס, כי זו הדרך שתוביל ליציבות כלכלית ושלווה.