פרקטים

פרקטים

פרקטים הפכו בשנים האחרונות לחלק נכבד בביתנו. אין כמעט בית שנכנס אליו ולא נראה רצפת פרקט, בין אם זה בתוך המטבח או בגינה. הפרקט מוסיף לבית חמימות וקסם שברצפה רגילה לא נראה. מעבר לכך הוא עמיד לאורך זמן ומשדרי יופי ויוקרתיות. במאמר זה נבין אלו סוגי פרקטים קיימים, ועל מה נשים דגש בטרם נבחר את הפרקט.

אילו סוגי פרקט קיימים?

ישנם לא מעט סוגי פרקטים בשוק, לכן חשוב שנדע את סוגי הפרקטים הקיימים בשוק, וכן מהן היתרונות והחסרונות של כל סוג פרקט בטרם נחליט על פרקט בביתנו. סוגי הפרקטים הקיימים הם:

פרקט מעץ– זהו פרקט אשר עשוי מעץ מלא, כך שקורותיו הם מעץ אמיתי ולא מעובד, אשר מגיע כגוש אחד כפי שהוא גדל. עצי הפרקט הפופלארים הם מעץ מלא, וכן עצים כמו : דובדבן, בוק, הונבה.

פרקט עץ שכבתי– זהו פרקט אשר כל פלטה ממנו מורכבת מחיבור בין שכבות העצים השונות. כלומר השכבה העליונה תהיה מעץ מלא, והשכבות למטה יהיו מורכבות מסוג עץ אחר כמו למשל אורן או עץ לבן אחר אשר מעורבב עם דבק ונסורת.

פרקט לימנציה- פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית, ולכן מחירו זול יותר מסוגי הפרקט האחרים. הוא עשוי מלוח עץ דחוסים אשר הופך את הלוח לעמיד ויציב, מעל הלוח הדחוס ישנם הדפסים שונים אשר מחקים את העץ. וציפוי הניילון אשר נותן לו הגנה, מגן על פרקט זה.

איך נבחר את הפרקט הנכון עבורנו?

על מנת לבחור את הפרקט הנכון עבורנו חשוב להתייחס לכמה גורמים חשובים שהם:

זמן– פרקט איכותי יישאר איתנו לאורך זמן, כך נוכל לראות את העץ המלא אשר נשאר לאורך שנים ואין צורך להחליפו. מה שניתן לעשות לו זה פשוט ליטוש מחדש לשכבה העליונה של העץ והוא חוזר להיות פרקט חדש. בסוגי הפרקטים השונים לא נמצא את זה במיוחד מסוג הלימנציה.

עמידות- גורם חשוב לא פחות מהזמן הוא העמידות. פרקט מעץ מלא יהיה עמיד לרטיבות, פגיעות שונות כמו שריטות, שחיקות, לחצים ועוד.

מגע– פרקט העץ מספק תחושת חמימות ונעימות לעומת הלמינציה. העץ מבודד את החום והקור ולכן הוא הרבה יותר נעים, במיוחד שמזג האוויר בחוץ קריר וגשום.