מה זה התחדשות עירונית – ענב נדל”ן

התחדשות עירונית היא מגמה מרכזית בעולם התכנון העירוני. מדובר בפיתוח של אזורי מגורים ומסחר חדשים בערים, המתוכננים למען האינטרס הציבורי ועל פי עקרונות של פיתוח בר קיימא. חלק זה ידון בהתחדשות עירונית תוך שימוש בכמה דוגמאות אמיתיות מערים שונות ברחבי העולם. כמו כן, נדון כיצד פרויקטים אלו מפותחים ומיושמים על ידי ממשלות, יזמים, אדריכלים, מתכננים וכו'. בענב נדלן אנו מתמחים בכל הקשור להתחדשות עירונית.

המטרה העיקרית של התחדשות עירונית היא לשפר את איכות החיים בערים. זה כרוך בקידום צמיחה כלכלית, פיתוח דיור ותשתיות על מנת לעזור לאנשים לחיות חיים טובים יותר, במיוחד באמצעות פיתוח בר קיימא. על מנת שנוכל להצליח במשימה זו, אנו זקוקים להבנה טובה יותר של איך ערים מפותחות וכיצד הן מנוהלות, כמו גם הבנה של איזה סוג של עיר אנחנו רוצים שהעיר שלנו תראה עד 2040. בענב נדלן אנחנו עובדים על נושא זה כבר כ-8 שנים והגענו למספר יוזמות.

מה כוללת התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא תהליך של התחדשות באזור עירוני. ניתן לעשות זאת בדרכים שונות אך הנפוצה שבהן היא באמצעות יצירת יחידות דיור חדשות. התחדשות עירונית היא תהליך של החלפה, שדרוג או שיפור הסביבה העירונית. זה נעשה על ידי בניית מתקנים חדשים, שיפור המרחבים הציבוריים ומתן דיור לאנשים.

לסיכום, התחדשות עירונית היא תהליך של התחדשות או שיקום של עיר. מטרתו היא להעמיד את העיר על הרגליים ולהפוך אותה לאטרקטיבית עבור אנשים לגור בה שוב. עם הלחץ הגובר על סביבות עירוניות, הצורך בהתחדשות בשטחים ירוקים נעשה בולט יותר. אם כך, התחדשות עירונית היא תהליך של החייאת אזור עירוני. זהו תהליך שמטרתו ליצור שכונה חדשה על ידי שינוי השכונה הקיימת, ושיפור השטחים שמסביב. התחדשות עירונית משמשת לעתים קרובות כדרך להעלות את ערכי הנכסים ולמשוך יותר אנשים לגור באזור.