איך רוכשים נכס לעסק

הרבה מאוד עסקים בתחומים שונים מתלבטים בין אופציות של השכרת נכסים לצורך שימוש או רכישת נכס שישרת אותם באופן קבוע לצרכים שונים. ישנן חברות שמכריעות את השאלה בצורה פשוטה. הן מעדיפות לרכוש נכס מתוך הבנה שהוא יכול לשרת אותם לאותם זמן, ויכול לשמש לצרכים כלכליים שונים, בין אם הם יצטרכו להיעזר בו לצורך השקעות עתידיות או לצרכים אחרים. 

למשל, ירון מוראדי בעלי חברת יו מנ אנליטיק בחר לאחרונה לרכוש שורה של משרדים במרכז העסקים החדש שנבנה בכיכר המושבה בהוד השרון. במקום להשתמש באופציה של השכרת משרדים לטווח זמן קצר או ארוך, הוא העדיף לרכוש משרדים שישרתו אותו לשנים רבות. כך הוא יוכל לפתח את העסק שלו ולבסס את הקשר עם המקום. 

כעת עולה שאלה, איך בוחרים נכס לרכישה. בדיוק כמו במקרים בהם אנחנו מחפשים נכס לרכישה לצרכים אישיים, כך גם במקרים עסקיים אנחנו צריכים לדעת כיצד לבצע את הרכישה ואיך לעשות זאת בצורה נכונה שתאפשר לנו ליהנות מכל היתרונות במקום. 

איך עושים את זה חכם?

ירון מוראדי משתף כי ההחלטה לרכוש את משרד החברה בהוד השרון נבעה בין היתר מהמיקום הייחודי. הקירבה לרכבת ואיזור אורבני ששונה באוירה מאיזורי תעשיה.

אנחנו נוסיף שאכן החלטה נכונה כרוכה במיקום הנכס בשביל שנוכל ליהנות ממנו באמת. אנחנו צריכים לבחון מה בדיוק האזור כולל, איפה הוא ממוקם, איך הוא יכול לשרת את העסק ואת העובדים שלו. 

שנית, צריך לבדוק איך האזור יכול להתפתח, איך אפשר להשתמש בו בשביל לקדם את העסק, האם יש אפשרות נגישה וזמינה להגיע ממנו אל אזורים אחרים, והאם מדובר באזור שיש לו סביבה עסקית איכותית. 

שלישית, אנחנו צריכים לבחור מקום שאפשר לראות בו את העתיד של העסק, לא רק בטווח הזמן הקצר אלא מעבר לכך. זה יכול לעזור לנו בצורות שונות.