מה חשוב לדעת על קידוח בממד?

מה חשוב לדעת על קידוח בממד?

הממד הוא כידוע חדר מיוחד שמחויב לעמוד בתקנות פיקוד העורף. בפרט הוא בנוי מקירות בטון מזוין – בטון שיש בתוכו גם ברזלים. מאפיין נוסף הוא עובי הקירות: מאחר שמדובר בחדר שבו כל בני הבית מוצאים מחסה בעת מתקפת טילים, הקירות בממד עבים יותר מהרגיל. בהתאם גם קידוח בממד מחייב התייחסות ספציפית, ותשומת לב למספר דגשים רלוונטיים.

צורך אמיתי

למרות החשיבות הרבה של שמירה על הממד (מילה שהיא כידוע ראשי תיבות של הביטוי מרחב מוגן דירתי), אין איסור עקרוני על קידוח חורים בחדר זה. בעידן שבו מחירי הנדל"ן מאמירים מיום ליום, אין כמעט בית שבו הממד לא משמש גם למטרות אחרות – חדר עבודה, חדר אורחים, חדר של אחד הילדים וכו'. בהתאם נוצר לעיתים צורך לבצע קידוח בממד וכל עוד הפעולה מתבצעת באחריות ומבלי לפגוע בחוסן הקיר, היא אפשרית.

ציוד מיוחד

הדגש הראשון לגבי קידוח בממד הוא ציוד מיוחד. מקדחה רגילה לא תצליח לחדור את הבטון המזוין והעבה מאוד – רק מקדח יהלום יצליח לחדור את החומר הקשיח. מקדח יהלום הוא מקדח שמצופה ביהלום, שכידוע הוא החומר החזק ביותר בטבע. בזכות העוצמה של היהלום, המקדח מצליח לחורר גם בטון מזוין עבה.

תכנון מדויק

דגש שני הוא תכנון מוקפד במיוחד של הקידוח. חשוב לזכור שכל פגיעה בקירות הממד עלולה לפגום ביכולת של החדר להגן על בני הבית בשעת צרה, ולכן קידוחים במרחב המוגן מתבצעים רק כשיש צורך אמיתי, וכאמור על בסיס תכנון מדויק. גם במהלך היישום – באמצעות מקדח יהלום עם כוס בקוטר המתאים – נדרשת תשומת לב מלאה לכל פעולה. כדאי לדעת שבזכות העוצמה של מקדחי יהלום הקידוח עצמו נקי, אסתטי, מדויק וללא נזקים היקפיים.

קידוח בממד – רק עם אנשי מקצוע מנוסים

הצורך בציוד מתאים ובעבודה מקצועית מאוד מחייב לפני הכל בחירה מושכלת בחברה שתבצע את המלאכה. רק אנשי מקצוע עם ניסיון ספציפי בעבודה עם מקדחי יהלום וכן בקידוח חורים בממד לצרכים שונים יכולים להבטיח קידוח אופטימלי – ולממש את ההבטחה.