מה שצריך לדעת על תכנון קונסטרוקטיבי

תכנון קונסטרוקטיבי הוא תכנון בנייה בתהליך זה נקבעות כמויות, חומרים ותכנונים לבנייה העתידית. תכנון בנייה הוא תהליך הקובע את הדרך הטובה ביותר להשיג בניה יציבה ובטוחה. תכנון הקונסטרוקציה כרוך בידע מקצועי ויכולת התממשקות למטרות הלקוח.

מה זה תכנון קונסטרוקטיבי?

תכנון בנייה הוא תהליך שבו האדריכל, המהנדס והקבלן עובדים יחד כדי להגדיר את הפרמטרים עליהם מתבססות תקני הבנייה. תכנון קונסטרוקטיבי הוא חלק חשוב מאוד בכל פרויקט מכיוון שהוא יכול להשפיע על כמות הזמן שיארך לבנות פרויקט בניה. תהליך התכנון דורש עבודה רבה מהמתכננים שצריכים לוודא שכל פרט מתחשב בדרישות מכוני התקנים המחמירים.

המטרה העיקרית של תכנון הבנייה היא להבטיח שכל הגורמים המעורבים בפרויקט פועלים יחדיו על מנת שיבצעו את העבודה בזמן ובמסגרת התקציב. ישנן שיטות תכנון בנייה רבות ושונות שניתן להשתמש בהן עבור סוגים שונים של פרויקטים אך כולם בנויים משלבים מאוד מקצועיים. לא כדאי לזלזל בצורך התערבות מהנדס בתכנון בנייה. 

היתרונות לתכנון קונסטרוקציה נכון

  1. הכי חשוב – בטיחות! המבנה לא יתפרק לכם וכל הבנייה תהיה על פי היתרי בנייה.

  2. אין מריחות זמן – עם תכנון בנייה נכון, אנו מסוגלים לתת מסגרת זמן ספציפית לפרויקט. נוכל גם לציין מתי הוא יסתיים ומי יהיה אחראי על השלמת הפרויקט. כי כל פרט נלקח בחשבון.

חסרונות של תכנון בנייה

תהליך התכנון עלול לקחת זמן מכיוון שישנם סוגים רבים ושונים של החלטות שצריך לקבל. תכנון בנייה הוא תהליך של קביעת המיקום והגודל של חומרי גלם, מיקומם ואיכותם. זה נעשה כדי למנוע תאונות בנייה וכדי להבטיח שימוש יעיל בקרקע. תכנון כזה יכול לעלות הרבה מאוד כסף. אבל! לא ניתן לוותר עליו! הוא חשוב לבטיחות הפרויקט הנבנה. 

לכן, חפשו חברה אמינה, טובה ומקצועית לתכנון קונסטרוקציית פרויקט הבניה שלכם, כמו לדוגמה חברת שטרית פרג מהנדסים .

בהצלחה!