כמה עולה ייעוץ משכנתא

לפני רכישת בית או הלוואה גדולה לקניית עסק? זה הזמן לעשות את הדבר הנכון ולהזמין של שירותיו של יועץ משכנתא. ואם כבר חשבתם על עלותו של יועץ המשכנתא, תיווכחו לדעת שהיא הרבה יותר נמוכה משחשבתם. 

כמה עולה ייעוץ משכנתא

כל יועץ, בין אם הוא מתלמד או מקצוען בתחום, יביא לכם את המשכנתא הטובה ביותר שלא תמיד תוכלו לקבל בעצמכם. רבים עושים חושבים לפני שהם לוקחים לעצמם יועץ משכנתא וזה בסדר. אבל חשוב לדעת שהיתרונות שיכול לתת לכם יועץ כזה הם רבים מאוד. לכן השאלה כמה עולה ייעוץ משכנתא היא חשובה אבל לא הכי חשובה.

כיצד מקבלים מתווכי משכנתאות תשלום?

בדרך כלל, המלווה משלם למתווך המשכנתא לאחר סגירת ההלוואה, אך לפעמים, הלווה משלם למתווך רק בסגירה. כך או כך, מתווך המשכנתאות מקבל עמלה שהיא אחוז קטן מסכום ההלוואה שלכם, בדרך כלל 1% עד 2%.

כאשר הלווה משלם, ניתן לגלגל את העמלות לסכום ההלוואה. כאשר המלווה משלם, העמלות של המתווך מובנות, בדרך כלל, בעלות ההלוואה.

החוק – לפחות בחלק מהמדינות – אוסר על מתווכים במשכנתאות לגבות עמלות נסתרות. לא ניתן לשלם למתווכים על ידכם ועל ידי המלווה, והם לא יכולים לקבל פיצויים מעסקים קשורים.

מהם היתרונות בשימוש במתווך משכנתאות?

מתווך משכנתאות יועצים, יכול לחסוך לרוכשים זמן ומתח רב על ידי מציאת ובדיקת הלוואות וניהול תהליך המשכנתא. מתווכים עוסקים בניירת, מתאמים עם גורמים רלוונטיים וממשיכים את החיתום במסלול, מה שיכול לעזור לכם לסגור את ההלוואה שלכם מהר יותר.

יועץ, יכול לספק גישה למלווים, סוגי הלוואות ותעריפים שונים. למעשה, מתווך משכנתאות עשוי לקבל תעריפים מיוחדים הנמוכים ממה שאתם יכולים לקבל אם תעשו זאת בעצמכם, דבר שיכול לחסוך לכם מאות ואפילו אלפי שקלים.