משכנתא למסורבים בבנק

בשנים האחרונות בנק ישראל מגדיל ומחמיר את הדרישות שלו לאפשר לבנקים להעניק משכנתא. כיום אנשים עם BDI נמוך או כאלה הסובלים מתקופה פיננסית פחות טובה, גם אם היא זמנית, יהיה להם קשה עד בלתי אפשרי לקבל משכנתא או תוספת למשכנתא. גם אם יש ברשותכם נכס ייתכן מאוד והחוקים של בנק ישראל ימנעו מכם לקבל את המשכנתא המבוקשת. ברוב המקרים זה מתקשרת לBDI שלילי ולכן חשוב מאוד לעבוד על דירוג האשראי שלכם.

מהו דירוג אשראי ומדוע הוא חשוב?

דירוג אשראי הוא ציון הניתן לכם בין 0 ל-1000 שכן ככל שהציון גבוה יותר כך התנהלות האשראי שלכם טובה יותר ויש לכם סיכוי גבוה יותר לקבל משכנתא ואפילו להתמקח על התנאים. ציון נמוך מצביע על התנהלות פיננסית לקויה או תקופה פיננסית לא טובה וזה מציג לגוף הפיננסי תמונת מצב לגביכם ובמקרה כזה גם יתקשו להסכים לתת לכם הלוואה. עבור גופים חוץ בנקאיים כמו המרכז להבראה פיננסית שאינם כפופים לבנק ישראל יש יותר גמישות בנושא. משכנתא למסורבים בבנק הינה משכנתא הניתנת מאותם גופים חוץ בנקאיים הפועלים תחת פיקוח משרד האוצר אולם מעניקים אותם לרוב לטווח קצר של עד כמה שנים.

מה הכוונה משכנתא לכמה שנים?

משכנתא למסורבים בבנק היא משכנתא מיוחדת בתנאים שאינם נוחים לרוב. לוקחים אותה רק כאשר הבנק מסרב להעניק לנו משכנתא ואם זה המצב כנראה שרמת הסיכון בלתת לכם משכנתא הינה גבוהה. בהתאם לכך גם הריבית תהיה גבוהה יותר ותנאי ההלוואה עשויים להיות פחות נוחים. נטילת המשכנתא במקביל לתקופת הבראה של מספר שנים יחזיר את דירוג האשראי שלכם לציון גבוה ויציב יותר מה שיאפשר לכם לקבל משכנתא בנקאית בתנאים נוחים יותר ולמחזר בעזרתה את המשכנתא הקיימת.