רילוקיישן לאירופה הכולל רכישת דירה

רילוקיישן לאירופה הכולל רכישת דירה

אירופה הפכה כבר מזמן ליעד פופולארי למטרות רילוקיישן. ישראלים רבים היגרו בשנים האחרונות למדינות אירופה, מטעמי עבודה או לימודים.

חלק לא מבוטל מהם גם רכשו דירות לצורך השקעה או מגורים, במסגרת התהליך. אירופה מציעה לקהל הישראלי יופי ארכיטקטוני, תרבות עשירה, טבע מדהים ותנאי מחייה זולים, שלא לדבר על החוויה של להעביר מספר שנים בחו"ל. קיימות 3 סיבות עקריות לבצע רילוקיישן לאירופה. לפני שנפרט אותן, מי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו בנושא הרילוקיישן, אנו ממליצים לקרוא על כך באתר של חברת דיוידשילד, המציעה ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל במסגרת רילוקיישן או מעבר לתקופה ממושכת.

 3 סיבות לבצע רילוקיישן לאירופה

  1. לימודים. נכון שהאוניברסיטאות בארץ ברמה גבוהה ולא חסרות גם מכללות פרטיות שפזורות בכל חלקי הארץ ומציעות השכלה גבוהה לכל המבקש. אך החוויה של תואר ראשון בחו"ל או לימודים בחו"ל באופן כללי, היא חוויה מיוחדת במינה. מעבר ללימודים ברמה גבוהה, מדובר בהתנסות חד פעמית בחיים. ללמוד תרבות שונה מבפנים, ללמוד שפה חדשה, לחוות מנהגים לא מוכרים ולהכיר הרבה חברים חדשים – כל אלו מהווים יתרונות עצומים למעבר. אוניברסיטאות ציבוריות רבות באירופה מציעות לימודים מסובסדים בשפה האנגלית, כך שגם מכשול השפה לא ימנע מכם ללמוד ולהתפתח. אירופה מציעה מגוון רחב של אוניברסיטאות ציבוריות ופרטיות, שיכולות להקנות לכם תואר ראשון / שני או לימודים מקצועים כגון בישול, עיצוב וכדומה.
  2. עבודה. ישראלים רבים מעוניינים להגיע לאירופה כשכבר ברור להם מראש שיש להם מקור פרנסה בטוח. לכן צעירים רבים מחפשים מקומות עבודה עם אופציה לרילוקיישן לחו"ל. מדובר בדרך כלל בשכר גבוה ויוקר מחיה נמוך (ביחס לתל אביב למשל). בצורה זו, ניתן גם לחיות טוב ולהינות מהנאות החיים וגם לחסוך ליום מעונן. לעומת החיים בארץ, מדינות רבות באירופה מציעות תנאים הרבה יותר טובים לתושבים שלהן. החל משכר מינימום גבוה, סל אבטלה מפנק, פי 3 ימי חופשה בשנה ועוד. כך שאם בארץ אתם בקושי סוגרים את החודש, באירופה תוכלו לחיות ברמת חיים הרבה יותר גבוהה ובמחיר יותר נמוך.
  3. התחלה חדשה. אירופה מציעה התחלה חדשה לכל מי שמרגיש שמיצה את החיים בצורתם הנוכחית. ישראלים רבים מרגישים אי שביעות רצון מהמצב הכלכלי והביטחוני בארץ, שלא לדבר על המנטליות הישראלית וגישת ה'לא לצאת פרייאר'. ישראלים אלו מרגישים שאירופה תאפשר להם התחלה חדשה בתרבות אחרת ובכלכלה יציבה יותר. מאבק הקיום היום יומי, לא מורגש באירופה כל כך חזק כמו בארץ. בגרמניה למשל, אפשר לחיות ממש טוב מ700 יורו דמי אבטלה, היות ומחיר השכירות ומחיר המזון הוא כחצי ממחירו בארץ. כך שרמת חיים גבוהה יותר, בתוספת לתרבות ענפה וארכיטקטורה מיוחדת – אכן מהווים התחלה חדשה ומבטיחה יותר.

לסיכום, רילוקיישן לאירופה מהווה יעד אטרקטיבי מצד צעירים רבים. אך יש לזכור, כי מעבר ליתרונות הבולטים יש לקחת בחשבון גם קשיי שפה והסתגלות לתרבות שונה. אחד הדברים החשובים שצריך לזכור לפני תהליך של רילוקיישן, זה לדאוג לביטוח בריאות מתאים. באתר כיכר השבת כתבו בהרחבה על נושא זה.