נוטריון לרוסית – יש כאן ביקוש רב

העליה הגדולה מרוסיה לישראל הגיעה בתחילת שנות התשעים. אותם עולים חדשים שהגיעו לישראל הינם דוברי רוסית אבל הגיעו מכל רחבי ברית המועצות לשעבר וגם לא רק מרוסיה אלא ממדינות בהן רוסית היא אכן שפה מדוברת באופן פורמלי.

לכן אותם העולים נזקקו לשירותיו של עורך דין שמשמש גם כעורך דין מוסמך בתחום של נוטריון לרוסית על מנת שיוכלו לאשר, לנסח, לאמת ולתרגם מסמכים מסוימים שנדרשים מהם להציג במוסדות בהם קיים הליך בירוקרטי פורמלי. כל הסיטואציה הזאת העלתה את רמת הביקוש לשירות הפורמלי הזה.

עורכי דין נוטריוניים יכולים להתנהל כנוטריוניים ולקבל הסמכה רשמית אך ורק אם הם עברו את המבחן הנכסף של לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים. הגישה למבחן הזה מתקיימת אך ורק אם לאותו עורך הדין קיים וותק של מעל לעשר שנים בתחום עריכת הדין. אחרת לא יוכל לגשת לבצע את המבחן הנכסף ואף ולקבל את ההסמכה הפורמלית להתנהל כעורך דין נוטריון במקרים ספציפיים אלו.   

אחת מהבעיות היותר נפוצות היא שלא כולם מודעים  לשירות החשוב הנוסף שכלול בתוך שירות נוטריון ומבזבזים זמן יקר ומשאבים. כשאזרחים פונים למתרגם מקצועי נפרד וחיצוני שלא קשור לעורך הדין הם בעצם מבזבזים לא רק עוד זמן, אלא גם עוד כסף ומוסיפים לעצמם עוד התרוצצויות כאשר התרגום יכול ואף רצוי שיתבצע על ידי עורך הדין שנשכר לצורך קיום ההליך הבירוקרטי והגשת המסמכים הקבילים לבתי המשפט.

איך עורך דין הופך לנוטריון

אם יש לכם וותק של מעל 10 שנים בתחום המשפטים הנכם זכאים להגיע אל המבחן מטעם לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים. היה ועברתם את המבחן בהצלחה תוכלו לקבל את ההסמכה הרשמית ולתרגם, לאמת, לנסח ולאשר מסמכים מסוימים שנדרשים על מנת להפוך אותם לקבילים להצגה בבתי המשפט. כך לא רק תגוונו בתחומי העיסוק המשפטיים שלכם אלא גם תרחיבו את מאגר הלקוחות ותייצרו עוד רווח למשרד (שלכם, או של המעסיקים שלכם) ובנוסף גם תוכלו לשמש באופן רשמי כעורכי דין בנושא נוטריון לרוסית על פי הצורך כמובן.

המסמכים הנדרשים מהאזרחים להצגה בבית המשפט בזמן ההליך הבירוקרטי חייבים לעבור תרגום, אימות, ניסוח ואישור על מנת להיות קבילים לכך. התהליך הזה מתאים להתנהלות אך ורק מול עורכי דין נוטריון לרוסית על מנת שיטופלו באופן הכי מקצועי שיש, ובמינימום עגמת נפש. עורכי דין שלא עוברים את מבחן ההסמכה לא יכולים להתנהל כעורכי דין נוטריוניים. חשוב לדעת, עורך הדין שהופך לעורך דין נוטריון הוא בעל יתרון רב לא רק עבור לקוחותיו, אלא גם מבחינת גיוון הנושאים בעיסוק המשפטי בין אם הוא עובד כעורך דין במשרד, ובין אם הוא עצמאי.